Ny printer!!! Gerne en Canon (bruge de patroner jeg her)

Hej med jer.

 

Så er min printer, Canon Pixma 5350 stået af.....

Den vil ikke printe mere og fortæller jeg skal tage stikket ud og tilkalde service. (Fejl: B200) Det er urealistisk at gøre ud fra et økomomisk perspektiv.... Men da jeg har en del patroner liggende vil det jo være nærliggende at finde en god printer der bruger samme patroner. er der nogen der kender en sted man kan søge på dette??

Jeg skal bruge en A4 (må gerne være A3, men ikke nødvendig) den skal kunne udskrive sort og i farve plus den skal kunen scanne. Jeg udskriver nok relativt meget..... 5-1000 ark i kvartalet... Oftest ren sort.

Mine patroner hedder 525BK , 526BK, 526Y, 526M og 526C.

Alternativer til en Canon printer kan også komme på tale.

 

Gode råd og anbefalinger søges :-)

 

MVH Njord


MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Efter lidt surf på nettet ser det desværre ud til at alle de modeller der anvende de patroner jeg har liggende er udgåede modeller....

Så nu overvejer jeg jo hvilken ny printer jeg skal have i stedet.. Og her er en Brother DCP-J4120DW dukket op.
Den kan printe A3 og scanne/kopiere A4 hvilket passer mig fint. Print i A4 er nok, men lækkert med A3 :-)

Er der nogen der kender denne printer eller evt andre lignende Brother printere?
Umiddelbart ser det ud til de printer med en anden teknologi end fx Canon, vist den samme som Epson.
Epson har jeg hørt godt om, til print af tekst... Jeg mener også at have have hørt de er billigere i farve end fx HP (det er Canon nu også.... )

MVH Njord


MVH Njord

Hvis nu din gamle printer stadigt kan scanne.....

Har du så overvejet en farvelaser med det forbrug du har ?

Jeg har for ikke så længe siden købt sådan en fætter her til ca. kr. 1.000,-. :

https://www.fcomputer.dk/scan-print...cwodWJQAhQ

Og det har jeg bestemt ikke fortrudt - printer hurtigere og perfekt sort skrift. Billeder går også fint - den kan dog ikke lave på blank fotopapir som en blækmaskine kan. skriften/billederne er så også vandfast hvilket var hovedårsagen til at jeg købte min. Kan skrive ca. 1400 sider ud med de tonerpatroner, der var med - jeg har fundet nogle kompatible ( 2200 - 2500 sider ) til  ca. kr. 200,- stk. her  :

http://www.officeworld.dk/brother-t...ukt-96850/

De patroner der fulgte med min holder mindst til 6 mdr. her hos mig.

Jeg købte for et års tid siden en Epson xp-212 blækprinter med scanner til fruen - den er også alle pengene værd ca. kr. 500,-

http://www.epson.dk/dk/da/viewcon/c...view/12298

Men vi bruger nu begge to min laserprinter, hvis vi skal skrive mange sider ud - det går  hurtigere og støjer mindre - den har også Wi-Fi.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Takker for råddet om en laser, hvilket også er i overvejelserne :-)
Min multimaskine er helt uden kommunikation... så desværre kan den læsning ikke bruges...

Og helst vil jeg da også nøjes med at have een maskine stående......

MVH Njord
Du har sikkert løst dit problem nu. Jeg stod i samme situation, også med en Canon all-in-one for nylig. Fandt en brugt model billigt hos nogen der ikke gad købe patroner til den. Forhåbentlig holder den indtil jeg har brugt patronerne op.
Ja jeg bruger også printeren i forbindelse med jobbet, så kunne ikke vente ret længe...
Jeg købte mig en Brother, den fungerer fint, men larmer en del under opstart af udskrivningen. Men fylder ikke meget og kan printe A3.
Den passer rigtig godt ind i mit hjemmekontor plads mæssigt og umiddelbart er den også rimelig økonomisk med patroner.. der dog er relativt dyre, men med mange udskrifts sider....

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
vedr den fejl din canon kommer med har du prøvet flg opskrift https://www.youtube.com/watch?v=keDjpGBlrOc&ab_channel=303Electronics

iøvrigt rigtig god printer vi har den med finger touch ellers samme printer og specifikationer 

vedr mærket brother det er et godt mærke som bruges i mange firmaer, den er svær og slide op, vi har en canon mg 7750 farve printer som kun bruges til regne ark ellers printes der på en brother laser printer som er billigste løsning med den toner der sidder i nu den har holdt i 4½ år og er til 6000 sider pris 120,- for toneren.

farve laser tonere ligger på 7-800 kr ca stk og der sidder 4 i sådan en maskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis