Termotag

Hej alle

 

Nu er tiden ved at komme til konstruktion af vores nye drivhus. Det bilver på små 35m2 saddeltag på 25 grader. Har derfor kigget lidt rundt og fundet frem til at termoglads som tag ikke er økonomisk korrekt løsning. Derfor er vi desværre nødt til at nøjes med opalt termotag.

Men hvordan laver man oplukkelige vinduer i et termotag så det fungerer og er helt vandtæt. Det største problem bliver vel nok at finde frem til alulister som kan bruges udvendig for at lave en tæt ramme. Vil helst ikke have en træ kontruktion udvendig på tagfladen da det bliver bøvlet og vedligeholde den fremover.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig kunnet forstå hvorfor det absolut skal være 100% vandtæt ind i et drivhus. Det vand der kommer ovenfra bruger du alligevel til at vande med. Jeg har selv lavet alle aluprofiler til drivhus, sat genbrugsglas i o.s.v. Men det drypper da lidt ned, OG HVAD SÅ

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvor får du den ide fra at regnvand giver svamp på planterne ? Det er jo netop hvis du lukker helt af for luft skifte at der er grobund for svampe sygdomme, der som regel kommer fra den jord du bruger i drivhuset.

Jeg forstår heller ikke at du vil lave det i termo plader, der vil kunne blive så varmt i det drivhus at planterne svides ned.

De tager skade ved afdryp fra tagene har flere forsøg bevist her på matriklen. Grunden til termotaget er resten er termoruder. Planterne bliver ikke sveden hvis bare luftskiftet er stort nok. Men er virkelig kun mig der er tåbelig til at kaste ud i at lave vinduer i sådan en tag konstruktion. Det var meningen der skulle være et sydvendt lysbånd i toppen men vil hellere lave vinduer i termotaget hvis jeg kan.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej
Fandt du en løsning?
Og har du evt. nogle tegninger på dit tag?
Jeg er selv ved at lave et drivhus der er 6,4m x 5,4 m og regner med hanebåndsspær. Jeg har dog ikke lavet nogle beregninger endnu. Jeg har også valgt termotag og er ved at se efter en løsning med selvåbnende vinduer til taget.
Har set på Riatherm der har nogle vinduesrammer beregnet til termotag, men de koster åbenbart 4000,- stykket og det er meget mere end jeg vil give for en plasticramme...
Nej har ikke fundet en løsning på problemet direkte. Overvejer at lave et forskudt tag istedet for og lufte ud der

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis