Vedr. Prop i huller

Hej.

Jeg har sat en prop i nogle ældre køkkenlåger samt skuffer og har spartlet med sandspartel.

Men ny har jeg spartlet 3 gange og man kan stadig se hele omridset når jeg maler.

Jeg bruger en mohairrulle.

Jeg kan ikke helt forstå det, for jeg mener ellers jeg har gjort det fint, så jeg tænker om det er fordi jeg har brugt sandspartel..og istedet skulle have haft brugt en træspartel?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

ved ikke lige om i kan se billedet

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det skulle have været spartlet med en anden form for spartelmasse som er egnet til at spartle trælåger med. Plejer at bruge almindelig autospartel til den slags ting

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Autospartel...er det ikke til metal?

Skal lige høre...kan man overhoved se billedet?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sandspartel bliver ved med at have en lidt ru overflade, i modsætning til resten af lågen. byggemarked har spartel der er beregnet til træ. Det har en finere struktur som fyldmasse. Det er nødvendigt at slibe lidt ned og så spartle op med det rigtige.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Svaret på dine bønner

http://www.jemogfix.dk/butik/maling...amp;view=1

Du skal ikke blande mere, end du kan nå at bruge indenfor ca. 10 minutter.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja okey... Det er nu ellers ikke den ru overflade der er problemet.
Det er at man stadig kan se hele omridset
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Takker Regmos.... Det vil jeg prøve
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er svært at undgå at man vil kunne ane overgangen, men hvis du sliber din sandspartel et par mm for langt ned og bruger almindelig træfiller, som du sliber og fylder i 2 gange, så har du en chance.

Det vigtige er at give sig god tid, for filleren sætter sig en smule efter den er helt tør (her taler jeg om, måske en uge, ved stuetemperatur).

Så du skal altså give den god tid til at tørre mellem hvert lag filler, og derefter skal du male din spartel med grunder, mellemslibe, og så grunde hele fladen 2 gange, med mellemslibning. Det er så her du kan se om din overgang er helt væk, ellers er det bare med at slibe/spartle mere inden du kan hælde 2-3 lag topmaling på.

Noget andet er at så stort et hul, havde jeg lavet en lus i træ og sat ind, for spartelmasse er ikke stabilt i store mængder    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Regmos på 25-01-2015 09:53

Svaret på dine bønner

http://www.jemogfix.dk/butik/maling...amp;view=1

Du skal ikke blande mere, end du kan nå at bruge indenfor ca. 10 minutter.

Men det der to-komponent spartel bliver gerne så hårdt når det hærder, at det er et helvede at slibe ned bagefter synes jeg. 

Til et par skabslåger er en ganske almindelig snedkerspartel (acrylspartel) vel alt rigeligt, selvom den naturligvis skal tørre lidt længere end en to-komponent før den kan pudses og males.

 

PinkHenrik>> Jeg lavede en prop til hullerne i spånplade ..det må være det du kalder en lus.

Og med dem i , var der lige 1-2mm op til kanten af hullet
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også