Fugt i båden - er denne noget værd?

Hej,

Har lige været en tur i båden, og det var ingen god oplevelse:

Tænkte på om sådan en her: http://biltema.dk/da/Bat/VVS/Ventil...or-255014/ kunne afhjælpe problemet?
Hvad siger i - er den mon noget værd?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På denne tid af året hjælper det nok ikke meget med sådan en ventilator, dit problem er at du ikke har udluftning nok i båden. Forlugen skal stå på klem ligesom du skal have nedgangs luge lidt åben så der kan trænge luft ud og ind af kahytten.På min har jeg to almindelige ventiler i kahyts tagene samt udluftning ned gennem motor rummet ned gennem et spjæld nede ved dørken. Og der forkommer ikke nogen form for fugt.

Lige så snart det et tø vejr vasker du ned med Rodalon på alle flader, så skulle muggen ikke kunne angribe igen.

Ja der skal bare være meget god ventilation.

Måske kan det også hjælpe med et affugtningsmiddel - men det har jeg ikke erfaring med. Det samler vædske, som skal tappes /hældes væk.
Når man HAR rigeligt ventilation, så suger fugtfjerneren jo fugt fra hele det danske klima (= al den luft som kommer igennem båden hele vinteren) og det er måske lidt meningsløst.

På samme måde, hvis man vil have lidt varme i båden for at holde den tør: Når man HAR god ventilation, så opvarmer man jo en masse luft, som suser igennem båden - det er helt meningsløst. Hvis du varmer båden op UDEN ventilation, så mugner det bare endnu hurtigere.

MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.

Naeh nu ike hele4vnteren, for når vi har frost er luften meget tør

Den burte kunne hjælpe, da den får strøm fra solen. Så når det er koldt, gråt og meget fugtigt kører den ikke. Men når solen skinner smider den jo op til 28m3 luft ind. Og er det så vinterdage med frost, så trækker det fugt ud, men samtidig bliver der en risiko for at dine vand installationer kan fryse hvis de ikke er tømt, eller sikret med frostvæske.
Husk at der skal være en aftræksventil der er åben så der også kan komme luft ud.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis