Boret for stort hul i mursten

Jeg har boret nogle huller i mursten, som desværre er forstore. Jeg mener der findes noget epoxycement, altså et materiale der kan lægges ned i hulet og en ny mindre skrue kan skrues ned i hullet. Det skal være stabilt.

Men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det hedder, sådan et stof. Vores tømmer brugte engang sådan noget, da han satte bænke op i vores køkken.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis hullet er meget for stort, kan du komme en rawpluks i der passer, og så banke en mindre rawpluks ind i den første.

Jeg bruger sommetider 2 komponent autospartel, hvis hullet er for stort/porøst, fyld hullet op med spartel, og tryk ravplukken i, det hærder op på under en halv time, så kan du skrue dine ting fast derefter.


http://www.harald-nyborg.dk/p2290/2-komponent-poly-spartel-140ml

(almindelig malerspartel dur ikke)

eller bruge et ekspansionsboltanker Det kræver ofte noget mere plads end et almindeligt plug.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du kan passe en rundstok til så den lige kan slås ind i hullet og så kan du skrue skruen ind i den............


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Mon ikke din tømrer har brugt noget a' la dette

http://www.carl-ras.dk/e-shop/befae...eesi_5032/

Det er fantastisk effektivt, hvis man sørger for at hullerne er helt støvfri.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også