Is i gaskabel.

Ja så fik jeg prøvet det også, der må på en eller anden måde være kommet vand ind i mit gaskabel. Jeg kunne ikke tage gassen af og når jeg tog koblingen fortsatte omdrejningerne op på 9000 omd. Selv om jeg tog tændningen fra fortsatte motoren bare der ud af ind til jeg fik den bremset ned ved at fire af på koblingen i gear. To gange i træk lavede den det nummer, så skulle jeg ikke lege mere og blev transporteret hjem af Falk, godt at jeg har et abonoment.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 23-01-2015 22:52

Ja så fik jeg prøvet det også, der må på en eller anden måde være kommet vand ind i mit gaskabel. Jeg kunne ikke tage gassen af og når jeg tog koblingen fortsatte omdrejningerne op på 9000 omd. Selv om jeg tog tændningen fra fortsatte motoren bare der ud af ind til jeg fik den bremset ned ved at fire af på koblingen i gear. To gange i træk lavede den det nummer, så skulle jeg ikke lege mere og blev transporteret hjem af Falk, godt at jeg har et abonoment.

"Håndværker" spørger du om noget, eller konstanterer du blot at det ikke virker?

Det kan godt være at dit gaskabel er frosset fast, smør det. Men når du tager tændingen fra, bør motoren gå i stå, med mindre det er en diesel. Så der er nok noget andet galt.. Måske er der en fejl i din tændingslås, når du ikke kan slå tændingen fra og det ikke er en dieselmotor.

 


fase

Jeg konstatere og undre på en gang, det skulle være måden at lære på

Da motoren bare tog magten, tog jeg først nødstoppet, som jeg altid bruger til at stoppe motoren med. Det har jeg fået at vide var bedre end at tage tændingen ved nøglen, grundet at ved tændingen kan den trække en gnist der skulle slide på kontakterne.

 Til spørgsmålet om at en totakts motor ikke kan gå uden tænding, har jeg lige fået at vide at en af totakts tosserne at det vil i sjældne tilfælde være muligt når omdrejningerne kommer over 7000 pr. minut. Der vil kunne ske det at elektroderne på tændrøret  (der på min model stikker 6 mm. ned i brændkammeret ) ville være mere end rødglødende så den vil fortsætte forbrændingen.

Selv  jeg syntes at det lyder skørt.

Ok, en totakter kan GODT gå uden tænding på, det har jeg prøvet da jeg havde en Suzuki GT380.. Den var dårligt indstillet, så den stak af i motoren i tomgang af og til, så en dag ved rødt lys begyndte den at gå helt amok, jeg slukkede for strømmen, men den fortsatte bare op, så jeg smed bare lortet på jorden og gik væk. Jeg skulle sq ikke nyde noget af at sidde på en motor der var ved at eksplodere da den kom ned på siden dødede den self, da den jo så ikke har få den rigtige blanding benz

Så jow been there done that

Jørgen: Du smører bare dine kabler godt igennem, så der ikke står vand i dem, så sker det ikke igen Man kan få en smøre anordning man kan spænde på kablet i den ene ende, hvis du ikke allerede har en sådan


Mvh

Morten

Jo jeg har sådan en dims, den skal dog nok udskiftes, da det gummi der sidder i den er blevet så blødt at det ikke længere slutter tæt, tror ikke man bare kan købe et nyt stykke gummi.

Jeg kan huske at da jeg kørte knallert, kunne man købe sådan nogle plast dimser man blot satte på kablet efter at man lige havde skåret er lille stykke af plasten omkring kablet  af. Det var sådan en smørre nippel hvor en olie kandespids lige kunne stikke ind, som man så pumpede olie ind til viren med. I vore dage er der jo et stykke plastrør imellem viren og spiralrøret.

Plastikrør eller ej, så skal kablet smøres hvis man kører i vinterperioden Eller det er i hvert fald en god idé hvis man ikke gider frosne kabler Og ja de smøre nipler har jeg også set engang

Mvh

Morten

Annonce

Og ja jeg har altid kørt mc hele året rundt, har ikke kørekort til bil. Men må da indrømme at efter hånden kan alderen godt mærkes, selvom jeg nærmest ligner en Michelin mand når jeg kører.

Jeg har tilskåret et stykke ligge underlag som jeg har på brystet / maven det hjælper meget, men fingrene gør ondt nu når jeg køre i frostvejr. Måske jeg skulle få et par varmehåndtag på dyret

Uha ja der er jeg for magelig, jeg gider ikke køre i kulde, så vil jeg hellere køre i bilen, har dog kørt vinterkørsel i 2 år men det var kun de dage hvor der var sne, da jeg kørte offroader dengang

Jeg forstår ikke at du gider Men ja, man skal jo bare have det rigtige grej på

Mvh

Morten

ja hvad er det man siger, der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning :-)
Selv kørte jeg i 8år på eu scooter som eneste transportmiddel, blev kun hindret af vejret 1 gang.
Isslaget gjorde at det tog 45 min at køre de 2½ km der var op til min mor hvor jeg kunne låne hendes bil.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Jeg er som sagt heller ikke vild med det mere, men det er det eneste jeg har ud over en lille scootcar der desværre ikke kan køre for tiden. Jeg har en ide om at skulle købe en ny APE det er dem med det lille lad eller lukket kasse bagved førehuset. Den køre godt nok ikke mere end de 38 kmt. men jeg kan sidde i tørvejr og der kan fås et rigtigt fyr til dem så man ikke skal sidde og klapre med gebisset. Jeg syntes det ville være for skørt at tage kørekort til bil i min alder, ud over at det er væsentligt dyrere at køre rigtig bil. For mig handler det om at komme fra A til B om det tager 20 minutter eller 45 minutter  for de 18 km. jeg har til Sønderborg betyder mindre. Jeg har gjort turen på under 10 minutter med min Gold Wing med sidevogn

Min gode ven har prøvet noget lignende bare på en knallert 45, strisseren gjorde tegn til han skulle stoppe, det ville knallerten så ikke da kablet var frosset. Han blev nærmest hevet af i armen, det kunne gå rigtigt galt, og han blev beskyldt for alt muligt af en stik rasende færdels betjent . Men han faldt helt ned, da han fandt ud af de begge arbejdes samme sted.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis