Mus i bilen

Jeg bor ude på landet, og min bil står derfor ude, da jeg ikke har nogen garage el. lign. til at sætte den ind i.

Jeg har i de sidste 2 - 3 år haft mus i bilen, først i motorrummet, hvor de bla. gnavede slangen over til sprinkleren, derefter gik de ind i handskerummet, hvor de gnavede alt i stykker der befandt sig derinde. Senere begyndte min bil at køre underligt, gassede op når jeg koblede ud, det var en irriterende ting, da mit værksted mente at det var tomgangsregulatoren der skulle udskiftes, det ville koste 3500 kr, dog kun for reservedelen. Så blev min kæreste nysgerrig, og skruede låget af luftfilteret af, og så fik han et chok, for hele det store rum hvor filteret er, var propfyldt med nøddeskaller. Det blev støvsuget, ialt fyldte det ca 3 l Siden det er blevet gjort kører bilen som en drøm. Så kunne jeg for nylig se at der havde været mus inde i kabinen, for der lå muselort på et af sæderne, dette var bare lige dråben. Nu har jeg købt lavendelolie, som jeg dryppede på små klude og dem har jeg lagt 2 steder i kabinen, nemlig i 2 små lommer i dørene, og 2 steder under motorhjælmen. Jeg har ikke siden set nye muselorte i kabinen, så jeg håber at dette hjælper. Med hensyn til mus i luftfilteret, så ved jeg at de er kommet ind gennem udluftningen, men der kan man jo ikke placere noget andet, eksempelvis et net for at forhindre musene at komme ind, er der mon nogen der har en god ide ? Min bil er en Fiat Punto fra 2005.

Med venlig hilsen

Jytte   


JHA
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Find et passende stykke "hønsenet" og krøl det sammen så det passer i indsugningsslangen men selvfølgelig ikke mere end at luften stadig kan passere

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Det duer ikke at sætte noget sammen krøllet "hønsetråd" ind i indsugnings slangen, det vil nedsætte luft flovet betydeligt. Resultatet er at motoren vil bruge mere benzin for at kunne køre, ligesom hvis filteret er tilstoppet. Mus kan komme igennem et hul på under 10 mm. De kan så nok ikke medbringe en nød.

Problemet opstår fordi du bruger bilen for lidt, jeg har oplevet det på min MC at den havde stået ubrugt hen i et par måneders tid, hele luft filter kassen var fyldt op med nødde skaller.

 

Sidder så lige og tænker på, om det ville hjælpe hvis du anbragte en transistior radio der bare kørte lidt halvhøjt ude ved luft fileret eller bilens radio. Mus bryder sig ikke om varieret støj. 

Skrevet af Håndværkeren på 24-01-2015 12:12

Det duer ikke at sætte noget sammen krøllet "hønsetråd" ind i indsugnings slangen, det vil nedsætte luft flovet betydeligt. Resultatet er at motoren vil bruge mere benzin for at kunne køre, ligesom hvis filteret er tilstoppet. Mus kan komme igennem et hul på under 10 mm. De kan så nok ikke medbringe en nød.

Problemet opstår fordi du bruger bilen for lidt, jeg har oplevet det på min MC at den havde stået ubrugt hen i et par måneders tid, hele luft filter kassen var fyldt op med nødde skaller.

 

Sidder så lige og tænker på, om det ville hjælpe hvis du anbragte en transistior radio der bare kørte lidt halvhøjt ude ved luft fileret eller bilens radio. Mus bryder sig ikke om varieret støj. 

Selvfølgelig kan rådet fra polobjørn bruges. Bilen bruger ikke mere benzin af den grund. Dit råd med en transistorradio virker heller ikke, fordi skadedyrene vender sig til "støjen" og dermed bliver ligeglade med den.

 

 

 


fase
Jeg kører i bilen hver dag, men jeg tror at musene kommer ind i bilen om natten. Det med musik i bilen, tror jeg nu heller ikke på, måske skal eg i stedet for sætte en musefælde ved hvert forhjul, det gjorde jeg sidste år, og der fangede jeg da også et par stykker.
Dog fatter jeg ikke hvordan de også kan komme ind i kabinen, for der er ingen vinduer åbne om natten.

JHA
Annonce

Der er masser af huller ind til cabinen de kan komme ind af,

Få dig en kat

Ellers prøv det her
http://aflensborg.dk/butikken/hjem-og-fritid/skadedyrsbekaempelse/kemisk-bekaempelse/mekanika-mar-og-gnaverspray-400ml.html

Mvh Jan

Hej med Jer.

Kan ikke anbefale mårspray,det fedter helt vildt og alt skidt sætter sig fast. Fidusen er nemlig at gæsterne ikke bryder sig om at træde på en klistret overflade.

Dog hjalp det i mit motorrum, men her 2 år efter er der stadig fedtet.

Så inden brug af dette så prøv andre løsninger. Musefælder på garagegulvet f.eks.

Her i huset fanges en del mus med müsli i fælderne

God jagt


 

Ja det er godt med at få sig en kat, jeg har 5 stk, men de kan ikke komme ind i bilen, da de går ude i en løbegård.

Den anden fidus tror jeg mere på, så tak for linket, jeg havde selv set den spray brugt i en TV udsendelse, men så ikke hvad den hed.

 


JHA

Jeg vil nu også kun bruge den mårspray ude i motorrummet, i kabinen har jeg små klude med lavendelolie på, og siden de er komme derind, har jeg ikke set mus derinde. Min mekaniker har rådet mig til at lægge en musefælde i luftfilteret, men det vil jeg nu ikke gøre, så hellere bruge den spray uanset hvor klistret det er.

Mus i huset har jeg heldigvis ikke, da jeg har 5 katte, de snupper hvad der er af mus. Garage har jeg heller ikke, min bil står ude i gården året rundt.


JHA
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis