Ventil/Pakdåse/Termostat (med billeder)

Hej.

Jeg leder med lys og lygte efter de dele jeg skal bruge for at udskifte mine gamle pakdåser og FJVR-returløbstermostater, så jeg håber I kan hjælpe mig. De eksisterende termostater er af denne type:

På næste billede ses min nuværende ventil med tilhørende pakdåse:

Som det kan ses er ventilhalsen 30 mm i diameter og er derfor hverken RAVL på 26 mm eller RAV på 34 mm. Desuden ligner pakdåsen (som virkelig trænger til at blive skiftet) heller ikke hverken "den gamle type" eller "den nye type".

Huset er fra midt-80'erne, så jeg regner med at jeg skal bruge den "gamle" RAVL/RAV. Vil den kunne erstatte den indtil nu uidentificerede pakdåse ...???

Og hvilke termostater passer til denne uidentificerede ventil-type ...???

På forhånd tusind tak for hjælpen.

/monza

 

Hej. Jeg leder med lys og lygte efter de dele... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt skrue Living Connect til retur ventiler og den gamle FJVR retur ventil.
Der er bare nogle ting:
- du skal købe ekstra adaptor pakke - https://www.elvvs.dk/p/living-eco-connect-adapter-rav-ravl-439621/ (per termostat )
- du skal kunne leve med at den er ikke lige så sparsom, da den vil blive upræcis i åbningspunktet pga. retur temperaturen er lavere en fremløb.
- og du skal sørge for at skrue dem ekstra godt fast, da LivingConnect er ikke designet til disse typer ventiler

glutter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis