Keramisk kogeplade - varmeelement defekt

Hej jeg håber, at der er nogen som kan svare mig på disse spørgsmål angående vores glaskeramisk komfur. 

Den inderste ring i den dobbelt zonede kogeplade fungerer ikke længere (men vi kan sagtens tænde for den yderste ring og de øvrige plader). Den er holdt op med at virke, efter vi har haft afbrudt strømmen. 

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være? Kan det laves eller skal der en ny kogeplade til? Komfuret er mærket Blomberg er ca 14 år gammelt.

Mvh

Anders


Dalby
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan laves, men du skal undersøge præcis hvad der er galt. Det kan være "kogepladen" omskifter/simestat eller en løs ledning. Man skal have toppen løftet op og måle om der er spænding på tilslutninger på pladen, eller hvor strømmen ikke kommer længere.

er det et rigtigt komfur er det toppladen, er det nedfældet i bordet skal det løsnes og så tager man bundplade af.

Er du sikker på at det er det eneste der fejler noget. Jeg har før reddet en gammel komfur, ved at råde folk til at sætte 3 NYE sikringer i. Er der sprunget 1 sikring kan der godt være dele af komfur der virker.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis