led pære blinker

Hej 

Jeg har købt en dæmpbar led pære men den blinker bare når jeg sætter den i hvad er der galt ? 

 

Takker mange gange på forhånd

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sætter den i hvad? 

En lampe med en dæmper foran? eller en lampe uden dæmper foran? 

Hvis den blinker fordi der sidder en dæmper foran, kan det skyldes at dæmperen ikke kan dæmpe led pæren... virker den med en alm. glødepære? 

Sidder den i en lampe uden dæmper, og blinker, ville jeg mene der er noget galt med led'en og så få den byttet. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
det er når jeg tænder for lampen på lys dæmperen den virker med en glødepære, så sådan som jeg forstår er den lys dæmperen den er gal med kan man sætte en led transformer på sådan en her
http://www.harald-nyborg.dk/p9838/stroemforsyning-led-12v-max20w

eller hvad skal jeg gøre ?

René

Stop lige engang... hvis det er en ledpære der er beregnet til at skrue i en almindelig fatning (E14-27) så er den lavet til 230 volt, og så skal der ikke bruges driver/trafo. 

Hvis det virker med en gødepære, er det højst sansynligt fordi der ikke er nok belastning på din lysdæmper... så alt efter hvad det er for en dæmper du har, skal du måske se dig om efter en ny (hvis du vil have LED belysning)  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

okay jeg har bare en almindelig lysdæmper skal jeg så købe en lysdæmper til led eller hvad ? 

 

 

Ja det skal du, men du skal måske lige overveje prisen på lysdæmperen lidt, i forhold til hvad du sparer i strøm. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Henrik

mange tak for hjælpen (:

Hilsen René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis