Gulvvarme, nye fliser eller what to do

Jeg har et lille badeværelse i en lejlighed, hvor der ingen varme er overhovedet.

Der er isne koldt på gulvet, og kæmper med skimmel/mug i vinteren, for selvom blæseren køre, er der pingviner derude.

Jeg tænker ;

VIl et lag fliser ovenpå de gamle fliser have den mindste virkning på det kolde gulv?

Eller skal der gulvvarme?

Hvis der skal gulvvarme, vil jeg så kunne smide et elnet ovenpå de fliser der er der nu, som ligger godt fast og fint, og lægge nogle nye fliser? Eller er jeg tvunget til at banke gulvet op?

 

 


TAK :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skimmel kommer normalt når der ikke luftes ordentligt ud. du skal ha gulvet op for at det bliver lovligt med gulvvarme. Men hvad med et fastinstalleret el-varmepanel? De fås ned til 400 W

 

Er der plads i højden ville jeg lægge el gulvvarme og nye fliser. incl. vådrumsmembran oven på de gamle fliser. Men det kræver jo afmontering af toilet og afløb samt etablering igen. Er det en ejerlejlighed ville jeg overveje det, ellers ville jeg leve med at fryse om fusserne :-(
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af uldal på 22-01-2015 17:30
skimmel kommer normalt når der ikke luftes ordentligt ud. du skal ha gulvet op for at det bliver lovligt med gulvvarme. Men hvad med et fastinstalleret el-varmepanel? De fås ned til 400 W

det er vidst ikke helt rigtigt...? man burde kunne bygge ovenpå og forhøje afløbet...

Jeg ville dog banke fliserne af, spartle gulvet op og ligge et elnet i. Men vær opmærksom på at du kommer til at få en noget højere elregning. Der er ikke mulighed for vandbåren gulvvarme? Det kan laves i 12mm slanger som kræver minimal påbygningshøjde og vil give en meget bedre økonomi.

 

Derudover så skal du kigge på udluftningen, måske få monteret en mekanisk ventilator.

 

Jeg har også et uopvarmet badeværelse (3-4 m2) hvor der er to udluftninger, hvor der i den ene sidder en ventilator som kører 8 timer dagligt. Der kommer skimmelsvamp hvis jeg ikke holder det nede med rengøringen. Om der så var et kæmpe hul gennem muren og ud, og dermed komme masser af luft ind og ud, så ville der stadig komme skimmelsvamp.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Christian! Jo, udluftning er løsningen. Men hvis dine to udluftninger sidder sådan, at luften ikke cirkulerer rundt i hjørnerne, vil du få skimmel.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også