Glubske fugle

Omkring min fritidsgård i Småland har jeg en masse forskellige fugle, som jeg holder meget af at have omkring mig, når jeg er der. For at lokke dem til at blive i store tal omkring gården vil jeg gerne ofre penge på at fodre dem. I vintermånederne går jeg i min skov og fælder, skærer og tynder ud. Det ville være herligt med lidt flere fugle i den smukke, hvide tid. Balladen er bare at selvom jeg er der ofte, er jeg der ikke dagligt. Begynder jeg at fodre skal jeg kunne levere varen stabilt. Bruger man en automat bliver den hurtigt tømt. Hvem har ikke siddet målløs og set fuglene fjerne flere kilo foder på få minutter, hvis det er tilgængeligt? Om der så kun kommer et enkelt korn ad gangen, helmer de vævre dyr ikke før automaten er tom. Altså må jeg have konstrueret en mekanisk foderautomat med et rigtig stort magasin, der serverer foder i afmålte mængder, måske to gange om dagen. Inden jeg vrider de små grå, kunne jeg godt tænke mig at høre om der skulle være nogen eller nogle med en afprøvet løsning eller et godt bud – eventuelt bare til mekanikken!?

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis