Kan jeg lave en simpel gulvvarme uden dyr shunt?

Hej LDS'ere

Jeg vil jo gerne spare lidt $$ i mit værksteds projekt

Jeg skal have gulvvarme derovre, i to kredse, men jeg vil jo gerne spare de 3000 en shunt koster, og da også gerne den ekstra pumpe Mit varmesystem er opdelt som på tegningen herunder.


Mvh

Morten

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Det tror jeg da ikke, der er noget til hinder for. Har selv et badeværelse, godt nok kun små 6 kvm. men princippet blir jo det samme. Det styres af en rumtermostat, tror jeg det er, det ser umiddelbart sådan ud og kan ikke lige se typen på den. Det er så det eneste sted i huset med gulvvarme. Jeg ved ikke om det gør en forskel.

Her har det kørt upåklageligt i de 7 år, vi har været her.

mvh


 varmetossen

du ville sætte et y på i garagen til hvad ? Er garagen så stor at det er nødvendig med to kredse ?
Vh
Garagen bliver 60kvm så ja jeg vil lave to kredse

Mvh

Morten

Nå ok, så forstår jeg. Tror jeg nok :-) du laver to kredse med samme fremløb. Er fyret stort nok skulle det ikke give problemer med huset. I garagen montere du en fjvr på returen så skulle du kunne holde en ca. temperatur i rummet
Annonce

Undre mig såre over hvilken blandeventil du vil få til at virke uden der er en pumpe på efterfølgende kreds ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Må gå ud fra at der er en pumpe på fyret.
Kan vi så også blive enige om at den nok kan flytte det varme vand over i garagen, eller ?
Vh Claus
Skrevet af mellon på 22-01-2015 17:21
Må gå ud fra at der er en pumpe på fyret.
Kan vi så også blive enige om at den nok kan flytte det varme vand over i garagen, eller ?
Vh Claus

Tja og e Claus. Hvis det er mig du henvender mig til, er svaret nej hvis du skrev rundt i gulvkredsen. 

Men det er nu den herre Juel jeg tillader mig at tilspørge, da vedkommende er trådholder samt har fremstillet diagrammet over sin påtænkte udvidelse af varmeanlæget. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitte en fjvr er bare en ventil der føler på vandtemperaturen der går igennem den, når gulvet bliver varmt nok lukker den ned.
Ikke den bedste måde at gøre det på men i en garage ville den være god nok. Ville være temperatur forskel i gulvet men sikker på at der kan leves med det.
Vh Claus
Ja varmen behøver jo ikke at være 100% konstant 😊 er pumpen jeg har tegnet lige efter fyret ikke nok til at presse vandet rundt i den nye del også? Og Hvorfor skulle der være et problem med den blande ventil jeg har tegnet? Fyret er på 10kW og kan tweakes til 12kW hvis der skulle blive brug for det, men jeg tvivler, det kører Max 50% på de vilde og kolde dage 😊

Mvh

Morten

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis