Jeg har brugt det meste af vinteren på at sætte mig ind i mit fjernvarme anlæg for at rette op på nogle kolde radiatorer i huset. Efter en mindre justering af trykket, udskiftning af cirkulationspumpe og defekte termostat ventiler + udluftning, har jeg endelig fået en lydløs gennemføring af vand, med radiatorer som varmer for fuld udblæsning... ja, lige bortset fra et sted i huset, hvor to radiatorer (tror det kaldes at de er serieforbundet) absolut ikke vil varme.
Vandet fiser lige igennem og radiatorerne bliver kun varme langs siderne, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. For blot et par måneder siden virkede de her radiatorer ganske fint, men i takt med at vi har fået varme ud i alle de andre radiatorer, så er de tværtimod gået fuldstændigt kolde.
Det skal siges at jeg har haft en VVS'er ud at kigge på det mens han alligevel var ude og ordne noget andet, hans ordrette udmelding "tja, det hele ser jo ud til at være indstillet korrekt, så det kan jeg simpelthen ikke svare dig på" - hvilket ikke ligefrem var brugbart.
Håber der er nogle som har nogle bud, da jeg er tilbøjelig til bare at rive begge radiatorer ned og udskifte med én enkelt ny - hvilket jeg helst vil undgå.
Forneden er et billede af hvordan radiatoerne er forbundet, hvis det skulle have noget at skulle have sagt.
t.