Smalle kileremme

Jeg er ved at bygge en drejeskive, til lervarer altså. Og den skal være elektrisk. Jeg har fundet de fleste materialer, men mangler kileremme til gearfunktionen. Jeg kunne tænke mig et par remme, som er smalle ca 6 mm brede.

Jeg har ledt og ledt efter smalle kileremme, men ikke fundet nogle, de smalleste jeg har set er 10 mm.

Er der nogen her, som måske kan fortælle hvor smalle kileremme kan købes?


Venlig hilsen
Knud
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er ikke mange kileremme under 10 mm Men den der passer til Texas TD5B efter 1981 er på 8 x 935 mm. Men måske skulle du kigge på tandremme. De skal have en tandremskive på motor, men kan godt køre på en stor flad skive i den enden ende.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af knudr på 21-01-2015 18:19

Jeg er ved at bygge en drejeskive, til lervarer altså. Og den skal være elektrisk. Jeg har fundet de fleste materialer, men mangler kileremme til gearfunktionen. Jeg kunne tænke mig et par remme, som er smalle ca 6 mm brede.

Jeg har ledt og ledt efter smalle kileremme, men ikke fundet nogle, de smalleste jeg har set er 10 mm.

Er der nogen her, som måske kan fortælle hvor smalle kileremme kan købes?

Skal det absolut være en kilerem? Har du overvejet at bruge en rund læderrem i stedet for en kilerem? Jeg har set en rund lædersnor, samlet med noget der lignede en hæfteklamme i overstørrelse, brugt til noget lignende.

 

 

 


fase
På arbejde bruger vi noget 6 mm plast / gummisnor. Det er i endeløse længder og klippes af i ønsket længde. De 2 ender svejses sammen ved at man holder ind i en lighter eller tændstik flamme. Straks de smelter holdes de sammen i 1/2 minut. Det trækker ikke voldsomt, men vi bruger det til træk på ruller i rullebaner

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg synes ikke rigtig jeg har stødt på smallere kileremme end SPZ, som er 9,5mm i toppen.

Men de findes smallere, hvis du vil handle udenlands, der er en profil der hedder 2L, den er 6,35 mm på det bredeste. (måske den også findes i DK ? )
http://www.vbelts4less.com/Classic-Fractional-2L-V-Belts_c_127.html

Du skal være opmærksom på at type nr. på de remme som je__ns linker til, angiver længden i tommer, så en 2L140 er 14" lang. Altså ca. 350mm hele vejen rundt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ja, tak, tak
2L er lige den størrelse, jeg gerne vil bruge i 38" eller 40", men indtil videre finder jeg den kun i USA og de fleste firmaer sender ikke ud af landet. Et enkelt firma ville, men kostede 99 dollar i fragt. Og det går jo ikke. Men jeg leder videre.
Og så er da "Texas TD5B efter 1981 er på 8 x 935 mm", hvis 2L ikke lykkes.

Venlig hilsen
Knud
ring til Roulund i Odense, de er gerne behjælpelige

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis