Montere emhætte i loftet - isolering af rør og motor...

Hej

Skal til at montere en emghætte i loftet, med ekstern motor, og har dertil et par spørgsmål.

Jeg påtænker at anvende spirorør - hvordan isolerer jeg dem nemmest? Rockwool lamelmåtte? Eller findes der noget smartere?

Hvad med motoren - skal den også pakkes ind i isolering? Eller har den brug for frisk luft?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

lamelmåtter er skabt til dette formål, og 2 eller flere lag med forskudt samling. Alt skal isoleres ellers kommer der kondens, og motoren klarer sig fint med den luft der passerer når den kører.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har lige et yderligere spørgsmål.

Nu fik jeg åbnet kassen med motoren - en ordentlig klods. Den er pakket ind i flamingo fra fabrikken - så det er fint.
I monteringsvejledningen er der kun taget udgangspunkt i en traditionel nedsænket emhætte, så der har de naturligvis rør imellem emhætte og motor.
Mit spørgsmål går på, om jeg må montere motoren klods op imod emhætten, da denne jo også ligger oppe på loftet. Altså så motoren nærmest ligger oven på emhætten. Eller skal jeg have en stump rør imellem?
Det behøver du ikke, men du kunne lave en Flex forbindelse med hensyn til lyddæmpning. Så skal motoren hænges ned fra spær.
2 x lægte U så motoren kan ligge på det (støttet på flamingo) så vibrationer ikke bliver overført til huset.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du har en pointe ang. resonans! Så det er selvfølgelig no-go at ligge motoren ovenpå emhætten.
Jeg tænkte også umiddelbart et par U'er af noget lægte - men hvorfor ikke bare noget hegnstråd? Skulle der være noget i vejen for bare at hænge den op på et spær i noget kraftig tråd?
Annonce
Jeg har nogen gange hængt motor op i gummistropper, men det er "noget lort" at lave. Hegnstråd er udmærket men jeg foreslår et bræt eller lægte nederst, så det ikke skærer sig op i flamingo. Og det bliver mere stabilt ved at lave det hele i træ. Pointen er at emhætten skal støtte på flamingo, så der bliver overført så lidt vibrationer som mulig til spær/bygning

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok.
Jeg tror jeg hænger den i noget hegnstråd, men hvor den hviler på et par lægter.
Må man spørge om hvad resultatet endte med at blive? Står nemlig for selv samme udfordring :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis