Behandling af Cuba mahogni??

Halløj! Tager chancen og håber på nogen herinde måske kan hjælpe..

Jeg har arvet et - meget - gammelt skab fra min oldemor, og ladet mig fortælle at det er lavet af cubansk mahogni. Min oldemor har efterladt en seddel med vejledning til vedligeholdelse.. På denne står der at skabet skal renses med noget der hedder Centurio møbelpolish og at der skal bruges parafinolie til at få den blank. Jeg har så været i Idémøbler i dag, for at få købt disse ting, for så at få at vide at det kan man ikke købe mere. Så nu er jeg lidt på bar bund, og ved ikke liiiige helt, hvad jeg skal gøre. Jeg vil super gerne have den flotte blanke overflade igen - dén jeg kan huske fra min barndom - men jeg vil selvfølgelig heller ikke gøre noget forkert, så skabet bliver ødelagt. Jeg faldt over denne side i min søgen på lidt hjælp - og tænkte at jeg måske kunne være så heldig at der var en der kunne give mig lidt råd omkring det
Oveni har jeg også en gammel lænestol, som, så vidt jeg ved, også er af cubansk mahogni, og som også godt kunne trænge til "en kærlig hånd"

Krydser fingre for en venlig sjæl, der er villig til at vejlede!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja, jævnfør Google er Centurio møbelpolish et Borup produkt der stadig kan fås ved alle der forhandler Borup produkter.

 Og parafinolie kan vist fås på et hvert apoteket eller i en Matas butik, ellers har Borup også det på lagerlisten. 

Man skal vist ikke altid tro på hvad folk fortæller. 

Edit: Har forgæves forsøgt og indsætte et link til Silvan uden held.   Prøver lige Borup: http://www.borupkemi.dk/  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak for hjælpen!
Må hellere bare få det købt så, så jeg kan få skabet gjort pænt igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis