Redan unit lækker "noget"...

Hej alle på forum jeg er ny
Jeg købt hus i 2013, 1972 - 126m2. nye rør omkring 2006
Jeg har fjernvarme og en Redan Unit VVX100.
Da vi flyttede ind i huset var der omkring teeét kun ganske lidt lækage, som jeg så også først opdaget 3-4mdr efter handlen da jeg ville tænde for varmen.
Over de sidste 2 år er der kommet mere lækage rundt om teeét og det har bredt sig, bagud mod strømmen, til termostaten og hanen. Umildbart fejler systemet intet ud over det suser og piver lidt fra termostaten.
MIT SPØRGSMÅL ER: hvad er dette for noget lækage som kommer frem her?
Ud over lækage så har jeg også problem med at holde varmen
Lige nu er der udenfor 1c og konen har lige været i bad.
Hvis man kigget på billederne over her^ så giver vækselvarmen 37c til radiator og gulv varme ,som KUN er i badeværelset, og får ca. 27c tilbage. Dog virker dette ikke helt tilstærkeligt til at opvarme min stue meget over 20c og mine værelser 18-19c, men ser man på billederne her under virker det jo bestemt som om alt er fint.

Jeg syns det virker lidt mærkeligt der kun sendes så lidt varme fra vækselvarmen ud i sekundær kreds-radiator og gulvvarme. er dette normalt? kan jeg ikke få en højer fremløbstemperatur i mine radiator? nå jeg besøger andre har jeres radiatorer mere varme på end mine. Og hvor bliver varmen som komme fra fjernvarmen enlig af? 

Håber en og meget gerne flere med forstand vil hjælpe lidt

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Larsen.

Og velkommen her på LDS.

Det T stykke er støbegods, og der er et par microskopiske revner som giver lige netop så meget vand at det kan ire på over siden. Den skal udskifes og umiddelbart er det ikke en større repration.

Så få fat i en vvs. og få det ordnet snarest, samtidig kan vvs-eren lige hjælpe dig med den rigtige indstilling af varmen, så du ikke skal betale straf bøder for at sende for varmt vand tibage til værket.

På mit anlæg havde jeg noget tilsvarende.
Jeg fik fjernet alt sortjern og stålrør, så der kun var messingfittings inde i billedet.
På mit anlæg var messing tilsyneladende ikke helt resistent over for jern og stål i en blanding.
I dit sted ville jeg få fjernet den sortrørsbøjning, der går op til det tærede tee.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det ser ud som pakningerne er en lille smule utætte.
Hej alle og tak for jeres svar

microskopiske revne.
Måske, VVS mand er overhovedet ikke fremkommet i mine tanker endnu da jeg stadig ikke har mødt det problem jeg ikke kunne lave selv. Under alle omstændigheder skal det skiftes ja men hvad kommer problemet af? syns du jeg returnerer for meget varme? 69 ind 35 ud? men hvis min vekselvarmer kun giver ca. 37 til sekundær kreds og primær kreds varmer forbrugsvand - Hvor bliver varmen så af jeg får fra værket?

sortjern og stålrør.
Dette kender jeg til men ville problemet så ikke opstå alle stedet i systemet? hvorfor skulle en bøjning give problem?

pakningerne er en lille smule utætte.
Måske er det bare så simpelt? har unitén ikke været efterspændt? Unitén er fra 2008 og kun en lidt ældre dame boede her alene før.


Når jeg gansker diverse manualer på nettet over min unit så fremkommer det at hvis gulv varme er på anlægget "som i mit tilfælde" så giver man aldrig mere end 40c til varmen.. kan dette passe? har jeg et lavtemperatur anlæg? men så vises der at termostaten for sekundær kreds indstilles på 2 (ud af 0-6) min termostat er sat på 5 og det giver 37c (set på lille termometer på rør) fra vekselvarmeren til varmen.. dette virker for mig usammenhængende. kan en installatør have indstillet noget nogen steder så anlægget virker til lav temp og ikke vil give mere varme gennem veksleren? er den gal men min termostat? er lækagen skyld i dette, hænger det sammen, det var det samme problem men varmen før lækagen blev større?

Jeg sætter virkelig pris på nogen gider bruge deres tid på nettet og hjælpe mig lidt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis