DIY Pokerbord!

Hello folkens!

 

Skal bygge et rundt pokerbord der er 2m i diameter.

Dvs. hvis brædderne har en bredde på 100mm skal der bruges lidt under 40m. 

Er i den forbindelse lidt på bar bund med hensyn til valg af træsort. 

Bordet skal være rundt og lavet i træ. Har et budget på 1000 kr, som skal bruges til matrialer og lakkering/behandling. Meterprisen på det meste træ jeg har fundet, er for dyrt, hvilket har vidst at være den største udfordring. Jeg søger derfor tips og ideer til hvordan man kunne få strikket et bord sammen, i en træsort der er til at holde ud og kigge på og til en god pris. 

Så hvis der er nogle der ligger inde med noget nogle fede ideer eller noget billigt træ, så råb højt

 

Mvh

Jonas Marslev


Mars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad med at kikke rundt om i diverse genbrugsbutikker, DBA, eller gul og gratis?

Hvis du selv vil lave det, så er der flere ting at overveje: Pladens trykkelse, ben og stabilitet(her tænker jeg på sarg).

Hvis du går ned af lav det selv vejen, ville jeg nok bruge 15-20 mm X-finer og så en firkantet sarg under, som også giver dig plads til en fastgørelse af benene. Men 1000,- får hurtigt ben at gå på, for du skal jo også behandle plade og ben med enten lak, olie eller voks...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Genbrug i dit postnummer (link). Rundt mahognibord med plader 975,-. Så er der lige 25 kr i budgettet til at hente bordet.

Skrevet af Lars ON på 19-01-2015 19:16

Genbrug i dit postnummer (link). Rundt mahognibord med plader 975,-. Så er der lige 25 kr i budgettet til at hente bordet.

og nu er det solgt.

 

 

Måske har Jonas været der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis