Nyt Gulvvarme

Hej.

 

Håber i kan hjælpe mig lidt med nogle svar.

har idag gået igang med og rive ned inde på det kommende soveværelse ( Rød ) og fandt ud af det var en forgrening af varmen til radiatorene der fra hvilket jeg ikke kan forstå da det er i den den anden ende af huset. Og fjernvarmen kommer inde i brygseret ( Blå ). Men det er fordi jeg skal have lavet gulvvarme i begge bageværelser og der er eksisterne gulvvarme men da de skal totalt renoveres og bygges om vil vi gerne have lavet nået nyt da det ikke varme tilstrækkeligt. Men hvordan gør vi lige det når det hele er spillet sådan op i huset. Pt er gulvvarmen i det '' Nye ''  badeværelse trukket fra radiatoren men det er det ikke i det '' gamle '' badeværelse. 

Det skal siges huset er fra 1978 og uden kælder eller krybe kælder. Og vi ville helst gerne undgå og rive gulvet op i hele huset for og få flyttet den forgrening ud i brygseret. Men vi aner ikke hvad der er det mest rigtige og gøre.?? 

Det er bare hurtigt om tegnet i paint plantegningen så i har en ide om hvordan det skal se ud.

 

Hilsen Sune

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gad nok vide hvorfor det er lavet sådan, måske fyret har været der i gamle dage..
I har jo intet valg, hvis alt er støbt ned, så kan den forgrening jo ikke flyttet, med mindre i river alt op, og begynder forfra..
Men til badeværelserne kan det rimeligt "nemt" gøres, det kræver jo bare at I hiver gulvene op, og graver under væggen op til blande shunten.
Hvorfor har I renoveret det ene uden at lave det ordenligt, når I nu var i gang? Jeg gætter på der så sidder termostater til gulvvarmen i badeværelset?

Mvh

Morten

Vi har ikke renoveret nogle af badeværelserne endnu men det "nye" badeværelse som er i forlængelse af sove værelset skal vi igang med nu her og det bliver lavet dobbelt så stort da det normalt kun var et gæste toilet. Så det i kan se på plan tegningen er det kommende badeværelse. Men der skal vel nået pumpe på når det bliver så meget større.? Og hvor det så er mest smart og sætte den.?
Tjaa hvis det skal laves rigtigt, så skal der laves en blandeshunt, specielt nu hvor du har både gulvvarme og radiatorer i huset, selv om den gamle metode med bare en termostat på en gulvvarme kreds nu også virker. Shunten vil bare give en mere ensartet varme i hele kredsen. Hvis den slukke laves optimalt, ville jeg sætte den midt i huset, så hvis du skal have andre gulvvarme kredse, at du så ikke har så langt til hver kreds. Men ellers må du jo bare sætte den hvor din blandeshunt er nu, det er jo klart det letteste

Mvh

Morten

Jeg ville lave en ny blandesløjfe i det rum du kalder bad. På den væg hvor du på modsatte side har G i gammel. Det er et stort rum til bad, og der kan sikkert godt laves plads, og dækkes pænt af. En af de rør der bærer varmen frem til radiatorer kan sikkert forsyne denne blandesløjfe. Men det er noget du kan spørge VVS mand til råds om.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis