Sandblæsning af facade

Jeg bor i et hus med en facade der er malet med plastikmaling. Malingen er skaldet af og det ser forfærdeligt ud. Hvilke muligheder er der for at leje en sandblæsningsmaskine og hvad kræver det. Er en højtryksrenser med sandblæsningsudstyr nok til at klare malingen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender du ISOKLINKER ? Det er et facadesystem hvor du får en murstensvæg med isolering og høj K- Værdi, og uden at du skal lave fundament. Du kan skrive til [email protected] for at få flere oplysninger.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En anden mulighed kunne være at benytte sig af et graffitifjernings firma eller selv prøve at få fat i nogle af de midler de bruger, jeg ved der findes flere forskellige firmaer der fremstiller sådanne og en del hAr også sider på nettet.
Fordelen ved at afrense med et kemikalie specielt beregnet til formålet er det er blidere mod facaden end sandblæsning og kræver mindre udstyr da der ikke skal benyttes højere tryk end 80-100 bar til at rensen kemikalierne af med igen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.
Jeg vil lige indskyde, at kemi og sandblæsning "ikke" er den bedste cocktail, da overfladen vil nedbrydes, hvem ved hvad tiden byder, hvis væggen påføres kemi.
Vægoverfladen skal igen have en behandling for ikke at kunne optage fugt, det bedste produkt som kan anbefales her er dynasylan.
Så MH. pas på du ikke gør mere skade end gavn.


------------------
Poul Erik

PE

Når du skal have facaden sandblæst so overvej om ikke det er smartest at ofre lidt ekstra og få et sandblæsningsfirma der tilsætte lidt vend for at binde sandet, svineriet er noget mindre og oprydningen ligeså - ellers kan det måske blive lidt smådt med de gode naboer, det sviner meget at sandblæse en facade.....

------------------
smile wink Venligst Njord wink smile

MVH Njord
Annonce
Hold dig fra at sandblæse med en højtryksspuler. Jeg har engang prøvet, at fjerne mailing på en sejlbåd med sådan en
KEW hobbyspuler (den store model) - det lykkedes men det var et kæmpearbejde, da fladen som man afrenser af gangen kun er på
størrelse med en 5-krone (jeg hælder nok også
mere til kemikalier. Jeg ved ikke rigtig om brun sæbe virker på facademaling - det er ellers godt til mange ting)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeh tænkte ikke på at gøre det selv da det er et kæmpe arbejde nogen gange er det sikreste at lade andre komme til med mere voldsomt og prof grej..

Venligst Njord

MVH Njord
Er der nogen som har erfaring med hvad det koster at få sandblæst en facade? En ca. m2 pris?

mvh,
Mads
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
citat:
Oprindeligt indsendt af MNM:
Er der nogen som har erfaring med hvad det koster at få sandblæst en facade? En ca. m2 pris?

mvh,
Mads



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også