Grønne fuga indmurings dåser

Hej Alle sammen

Jeg blev færdig med at rille fræsse igår, nu skal dåser og rør murs inde i de riller og huller jeg har lavet.

Jeg har tænkt mig at mur de grønne dåsser inde først, også lige i de huller hvor der skal rør og ledning i har jeg tænkt ikke at dække til med mørtel. Når dåserne så har sat sig vil jeg montere rørene i også mur rørene inde til sidst.

 

Kan men det? eller er det smartes hvs det hele bliver muret inde på en gang? Jeg har lidt svært ved at se hvordan det hele skulle kunne murs inde på sammetid.

 

Håber at min spørgsmål giver mening.

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er den helt rigtige måde, når man har tid til at mørtelen kan hærde noget. Det er langt lettere at få dåser til at sidde lige på den måde. Det er faktisk nok at sætte en klat ind i bunden af hullet, og så presse/banke dåsen ind i den bløde mørtel. Så kommer de fine detaljer bagefter, samtidig med at du pudser rillerne færdige. Husk at skrabe uden på hullet med murerske, så der ikke er nogen klatter der stikker frem.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok tak for hjælpen.

Jeg troede godt nok at det ville være vanskeligt at presse dåserne inde. Derfor er jeg i gang med at skråe lågene på dåsene fast til et brat og derefter vil jeg skråe brættet fast til væggen.

Jeg tror at din måde lyder nemmer. Jeg prøver lige lidt frem og tilbage også vender jeg tilbage hvis det bliver helt umuligt.

Du skal ikke fylde hullet helt, det skal bare være lidt i bunden. Så prikker du bare lidt med skaftet på murerskeen, indtil den sidder som den skal, videre til den næste.  Det er meget nemt. Husk at vande ind i hullet inden, så vandet ikke bliver suget ud af mørtelen med det samme. Skulle der komme lidt mørtel foran det hul du havde tænkt dig at bruge, lader du det sidde i første omgang, så skraber du det væk efter et par timer. Kommer der en lille smule ind i dåsen er det ligemeget, det er let at skrabe ud senere.

Og ingen brædder eller andet gejl. Så kan du ikke se om de sidder lodret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Elman

Tak for hjælpen. Nu er alle dåserne i væggen, og det føles godt at dåserne er i væggen.

Det jo svært at læse dine tanker. Men du behøver ikke at uddybe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
... elektrikere roder i dåsen for spændingens skyld...








Undskyld !

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hurtigt spørgsmål.

Hvis jeg nu har komme til at mur en af dåserne lidt for langt inde. Hvornår bruger men de hvide plast ting som er beregnet til at gør dem plan igen?

Er det i pudslaget? eller monteres de bare når væggen er kontakterne skal til at blive installeret ?

Hvad mener du med lidt for langt inde. Taler vi om 2-3 mm eller 2-3 cm eller meter


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Haha
Det er 7 mm:-)
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis