Grønne fuga indmurings dåser

Hej Alle sammen

Jeg blev færdig med at rille fræsse igår, nu skal dåser og rør murs inde i de riller og huller jeg har lavet.

Jeg har tænkt mig at mur de grønne dåsser inde først, også lige i de huller hvor der skal rør og ledning i har jeg tænkt ikke at dække til med mørtel. Når dåserne så har sat sig vil jeg montere rørene i også mur rørene inde til sidst.

 

Kan men det? eller er det smartes hvs det hele bliver muret inde på en gang? Jeg har lidt svært ved at se hvordan det hele skulle kunne murs inde på sammetid.

 

Håber at min spørgsmål giver mening.

Hej Alle sammen Jeg blev færdig med at rille... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender ikke lige de eksakte mm regler. Jeg ville skære pudslaget fint rundt så det flugter med plastkanten. Der sidder i 1000 vis af stikk. på den måde når det er pudset væg. Er det en stikk. der ofte får hevet stikprop ud ville jeg afmontere fastgørelses klør og bruge LK afbryder skruer ind i skruetårn i bunden af indmuringsdåsen. Det gælder ved døre og alle i køkken.
De hvide plastting du nævner er vist dem der kan bruges til at forstærke gips væg, i håb om at spændklør kan holde der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej elman

Det er de her jeg tænker på https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-indbygningsdaser/p/fuga-pudsudligningsringe

Men jeg kan se at de på hjemmesiden skriver hvordan de monteres, jeg vare lige lidt hurtigt på aftrækkeren. Men tak for din forslag.

ja ok dem kendte jeg ikke. Jeg ville montere stikk. uden dem. Kan se at de blandt andet er godkendt til at afdække i plade væg.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kan selvfølgeligt godt se at hvis den anden metode du beskriver virker så er der ingen grund til at gør jobbet mere besværligt for sig selv end nødvendigt.



Hvad menere du?
Dette arbejde skal udføres af autoriseret elinstallatør. Men da det er dig der har ansvaret, kan jeg være ligeglad, derfor denne bagefter

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der bor faktisk en elektriker i min ejendom som har været hos mig, og tjekke alt både før under og indtil nu. Han har, sagt god for det jeg har lavet, og han fortsætter selvfølgeligt med at tjekke. Jeg kunne ikke få fat på ham da jeg spurgte om det med dåserne.

Jeg ved godt at det stædigt skal være en autoriseret som kommer og piller i dåsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis