jeg skal sætte en lampe op

Jeg skal sætte en lampe op, og jeg kan læse mig frem til hvilke farver på ledningerne, der skal sidde hvor, i udtaget. MEN mine to ledninger er sorte og lilla. Jeg kan ingen steder finde, hvor den lilla skal 'puttes' i.Jeg bliver også i tvivl, om den sorte er den rigtige sorte, når nu, der kun er de to farver. Kan nogen hjælpe mig?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Pyh Ha.

Velkommen her på LDS.

Du anbringer den sorte i den sorte og den lilla i den blå. Så er den ged barberet. Husk at tage sikringen ud medens du roder.

og havde du gjort det omvendt havde det helle ikke betydet noget lampen havde stadigt lyst.... det svare lidt til at en alm stikprop jo og kan vende på (hovedet) og stadig virke 

svar til mfrost: Hmm hmm det er er korrekt at lampen vil lyse, og at der ikke sker noget ved det, men det er ikke ok at lave. Ved fast montere lamper skal den strømførende (fasen) monteres på bundkontakt i fatning. Det gælder også ved lamper med jordforbindelse, da stikproppen der ikke kan vendes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

sådan vil jeg da også selv montere en lampe eller anden elektronik, men det vil stadig virke (omvendt) men mest korrekt at føre 0-lederene til nul klemmen og fasen til faseklammen ja

sådan vil jeg da også selv montere en lampe eller anden elektronik, men det vil stadig virke (omvendt) men mest korrekt at føre 0-lederene til nul klemmen og fasen til faseklammen ja

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis