Loft materiale til hobbyværksted?

Hej Alle!

Jeg har et hobbyværksted hvor jeg skal have sat et loft op. Der er indtil videre sat spær op med 93 cm mellemrum (af tidligere ejer). Nu skal jeg have sat noget loft op (der er sat isolering op mellem spær med ståltråd).

Men hvilket loftsmateriale vil i foreslå? Rummet er ikke opvarmet. Jeg har overvejer troldtekt, sporplader og almindelige brædder. Men er lidt i tvivl... Er der andre muligheder som passer bedre til et ikke-opvarmet værksted?

Hvad siger i?

På forhånd tak for inspirationen...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes det er godt du ikke nævner gipsplader. For ofte synes jeg man står i en situation, hvor man gerne vil hænge noget op, der vejer, som et taljesystem til at hænge en cykel op med eller tungere ting, kroge til værktøj, beslag til lister osv.

Det betyder selvfølgelig ikke nødvendigvis, at man ikke kan bruge gips, men så skal man som minimum have styr på hvor forskallingen er, og den skal være solidt fastgjort.

hvis æstetikken betyder lidt så er jeg klart til troldtekt og evt med nogle spots i ( LED self.) har set det ved en genbo ser pisse godt ud, og overvejer meget kraftigt at gøre det hos mig selv.
Troldtekt helt sikkert.. Pænt loft i hobbyrum, og det er til at holde ud og være der når akustikken er iorden

De bedste hilsner Emil 
Jeg fravalgte troltek da jeg har ret lavt til loftet, og ofte får svinet loftet til, så jeg vil have en glat flade der er rengøringsvenlig, jeg har malet tagkrydsfineren hvid.

Men troltek er da bestemt kønnere at se på-
Jeg har et alm hvidolieret listeloft i min opvarmede garage / værksted.
Det fungerer fint, men husk at du ikke må knase dem hårdt sammen når du sætter dem op. Så vil de ikke kunne klare udsvingene i luftfugtigheden.

Min garager dog godt isoleret, både i gulv, væg og loft.
Det betyder der reelt er helt frostfrit hele året, men luftfugtigheden svinger da gennem året det samme gør temperaturers. Dog er der svalt om sommeren, da der kun er vinduer mod øst og porte mod vest og på garagens sydside giver stuehuset god skygge.

Mvh Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også