Picnic-kurv

Vi var på Ledreborg i dag til deres 10-års jubilæum og fik lavet en picnic-kurv til vores inviterede gæster som vi havde givet oplevelsen til i sølvbryllupsgave.

Men hvad kommer I egentligt i en picnic-kurv, for det vi fik var super, men ikke alt tålte varmen - så et input var velkomment, og så kan vi bruge det næste gang.

Mvh. JørgenE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mine 2 ting der SKAL være i kurven er: Kylling-underlår, stegt dagen før i ovnen bare krydret med soya.
Og sandwich; hvidt brød lagt sammen med æggesalat, agurksalat, skaldyrssalat eller rejesalat. Smøres dagen før, skorpen skæres af (vigtigt) og brødet skæres i trekanter. Pakkes stramt ind i plastik også meget vigtigt - gør sandwichén fugtig) og i køleskabet. Begge dele er nemme at spise med klørfem og så er de lavet dagen før og klar til at putte i kurven :lol:
Hej Elsebeth.

Du har nok ret, og vi havde da også tænkt lidt i den retning, men ville gøre det lidt "flottere" med canape'er, men de tørrer i løbet af ½ time, og en stor skål salat med lækkerier i, blev også ret hurtigt aflivet af varmen.

Så tak for svaret.

Mvh. JørgenE
noget som vi har fundet lækkert er pizzaboller, både til store og små.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Jeg ville lave nogle spyd med forskellige former for ost, adskilt af forskellige peberfrugter, radisser, druer, blad selleri find selv på.

Spydne kan også laves med frikadeller, pølser, cherry tomater, agurk.

Eller man kan lave frugt spyd, evt. med noget af frugten dyppet i chokolade.

Der ud over ville jeg putte, agurk og gulerod stænger i, blad selleri fyldt med hjemme rørt smøreost i hulningen.
Majs kolber delt i 3 stykker, således at de er mundrette.

Evt. kolde bruchetta brød ( Lavet på et stykke fransk brød)
Som afslutning en kande kaffe og et stykke sandkage ( eller anden form for tørkage)
Masser af vand og vin. Et lækkert tæppen, nogle flotte servietter og tallerkener.


Det var bare sådan som jeg ville gøre det

Hilsen
IDa

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis