Sålbænke - Nye Vinduer

Hej derude!

Jeg og min kæreste købte i september sidste år et hus fra 1971, vi har siden været igang med at totalrenovere indenfor. Vi er for såvidt færdige med vores gang, køkken og stue, og pt. arbejder vi på værelserne. Til påske skulle vi gerne igang lidt udvendigt.

Jeg har tit luret herinde uden at have en profil - men nu fik jeg endelig taget mig sammen.

I November sidste år monterede vi nye døre og vinduer, og i den forbindelse røg de gamle sålbænke også ud. Det var brune klinker, og de matchede de gamle vinduer fint, men knap så kønne til vores nye.

Nu sidder der så et lag mørtel tilbage, og vi har besluttet os for at de nye sålbænke skal være Sorte Skifferplader. Jeg overvejer blot at afrense den gamle mørtel, gøre den plan, og bruge fliseklæb til at montere skifferpladerne direkte på

Spørgsmålet er om der er noget jeg overser?

På forhånd tak

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det er lidt af en hasteopgave du har der da alt vandet der rammer dine vinduer opfugter murværket nedenunder med risiko for frostsprængninger, skjolder o.l.
Det er helt sikkert en god ide med skifer som sålbænke, og hvis underlaget er plant kan disse monteres med fliseklæb til udvendig brug (jeg ved faktisk ikke om de forskellige leverandører har noget specielt til skifer).
Husk at sålbænke skal have min. 30 mm fremspring i forhold til murværket for at sikre tilstrækkeligt godt afdryp.
Det ser ud som om det bliver vanskeligt, at få plads til en 11 mm elastisk fuge bag vandnæsen på vinduerne hvis du monterer direkte på murværket på billedet så måske skulle du skære lidt af med en vinkelsliber.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis