Mister varme i karbinen

Hej,

Jeg har en Honda Civic fra 2001, mit problem er, at bilen bliver som sådan hurtig nok driftvarm, og der kommer varme i karbinen.

Problemet opstår, når jeg f.eks holder i kø/stille nogen minutter, så begynder den at sende kold luft (luft udefra) ind i bilen, selvom kølevandstemperaturen stadig er høj.

Det skal lige tilføjes, at der er fin kølervæske stand osv.

Er der nogen, der har forslag til, hvad dette kan skyldes?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis varmen ellers kommer tilbage, når du begynder at køre igen, så skyldes det for sølle cirkulation.
Prøv at skylle varmeapparatet igennem, og se om der er ordentlig gennemløb, Sæt en vandslange på returen og luk forsigtigt op og se, hvad der kommer ud af fremløbet. Der skal komme en fuldfed stråle ud.
Gør der det, kunne det måske skyldes en defekt vandpumpe, men det må du høre mere Hondakyndige folk om.Hvis det ikke er noget, der normalt forekommer som fejl, kan du afhjælpe ved at sætte en elektrisk cirkulationspumpe på. Det gjorde jeg for år tilbage med en bil, der gjorde det samme.

Med venlig hilsen
ktm

Hej,

Tak for svaret.

Når jeg så holder stille, så kan jeg ved at få den op i omdrejninger få varmen tilbage.

Tror du det kan passe med dit forslag??
Det passer fint med for lidt gennemstrømning i varmeapparatet, køre bilen i tomgang rotere vandpumpen jo langsomt, og der er ikke så meget tryk på cirkulationen.

Måske din hane til varmeapparatet, er kommen ud af justering, så den ikke åbner helt?
Tak for hjælpen, jeg tror det lyder som en opgave for den lokale mekaniker, det lyder ikke som en operation, som skal foretages under åben himmel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis