Nogle der kan tolke denne kabel kode

Jeg har et kabel brugt til spots med denne kode:
Draka 07 h05v2v2-f

Der står ikke mere på kablet udover ovenstående.

Jeg er med på at det er 90 grader varmebestandigt, men normalt står der jo på kablet også hvilken kvadrat der er tale om. Det står imidlertid ikke på kablet!

Og hvad betyder 07??
Jeg har et kabel brugt til spots med denne kode:... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok
Næh der sidder jo bare 3 led pærer, men kablet er jo samlet i en PL dåse i loftet i vores entre hvor der løber massere af andre ledere igennem, men det er måske ikke af betydning?
Skrevet af ntchm på 16-01-2015 17:04
Ok
Næh der sidder jo bare 3 led pærer, men kablet er jo samlet i en PL dåse i loftet i vores entre hvor der løber massere af andre ledere igennem, men det er måske ikke af betydning?

Nej, det er kun det som PKAJ-en ( Drakas svarer til en 90gr. PKAJ ) forsyner, der har betydning - altså dine 3 spots på vel ialt max. 15 W - eller under 0,1 Amp. - ubetydeligt.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ok:-) så behøver jeg i al fald ikke stresse over det.

Jeg var faktisk usikker på om der kunne løbe mere strøm igennem det når det er samlet i en samlemuffe i en PL dåse med andre faste installationskabler.
Hvorfor er det egentlig et krav med 1,5 mm2 kabel til spots- er det fordi nogen sætter mange halogener op? Og dermed trækker noget mere strøm?
Skrevet af ntchm på 16-01-2015 18:32
Hvorfor er det egentlig et krav med 1,5 mm2 kabel til spots- er det fordi nogen sætter mange halogener op? Og dermed trækker noget mere strøm?

Kan godt virke ulogisk.

Men til spots betragtes det som fast installation - og der må ifølge SB ikke anvendes mindre end 1,5mm2 til fast installation.

Som tilledning til maskiner og lamper er reglerne anderledes - der må det godt være mindre end 1,5 mm2

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ok, tak for info.

Jeg vil dog alligevel lige høre vores elektriker hvilket kvadrat han har brugt til vores spots. De sidder jo trods alt i udhænget og kablet er brugt til at sløjfe ml spotsene og så trukket ind på loftet, ned gennem dampspærren og ind i en orange PL dåse i entréen hvor det er monteret i en samlemuffe med andre ledere- og det må jo nok betragtes som fast installation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis