Ujævnt klikgulv på varmefordelingsplader?

Halløj.

Jeg har monteret gulvvarme i stuen, i spånplader med forborede riller. varmefordelingspladerne er lagt i rillerne og sømmet på den ene side som forskrevet. derpå er der lagt gulvpap og så endelig 14 mm klikgulv.

Problemet er, at efter at pexrørene blev trykket ned i varmefordelingspladerne løfter "siderne/flapperne" på varmefordelingspladerne lidt op, og det har vist sig at det er nok til at det løfter klikgulvbrædderne op flere steder. Jeg havde håbet at det ville lægge sig lidt når man gik rundt på det, men dette er ikke tilfældet! Hvad kan jeg gøre!!??

Jeg overvejer at pille alle bræderne op igen (Er dette overhovedet en god ide?) og banke varmefordelingspladerne helt fast på begge sider, selvom dette ikke anbefales af producenten.Jeg har også gået med tanker om at købe nogle store tynde aluplader og skrue fast i undergulvet oven på varmefordelingspladerne for at holde alle disse plader nede og få en mere jævn overflade.

Er der nogen der har en god ide til hvad jeg kan gøre? Og er det overhovedet en god ide at pille klikgulv op og lægge det igen?

 

Mvh Kenneth.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har plads i højden, kunne det være en løsning at banke/skrue en 10-12 mm spånplade oven på varmefordelingspladerne.

Jeg lavede mit med selvbærende varmefordelingsplader, og så en 22 mm gulvspånplade ovenpå, det blev jeg anbefalet til klik gulv. Det fungere fantastisk god, og klikgulvet ligger helt perfekt.
Ville man ikke kunne købe disse plader : 1x2 meter, 1 mm tykke.

http://www.elvvs-grossen.dk/component/virtuemart/detail/2680701-aluminiumplade/flypage.elvvs/47260-100mm-alu-plade-halvhard-2-s-1x2mca550-kgplade.html?sef=hcfp

Og så lægge dem på tværs af fordelingspladerne og fastmonterer dem med skruer. På den måde går jeg ud fra at overfladen bliver mere jævn. Og så gulvpap og klikgulv ovenpå - Ville dette være en ide...?
Lyder underligt. Mine varmefordelingsplader løftede sig ikke, da jeg trykkede røret i. Måske en lille smule, men det lagde sig flat, da jeg rullede det støjdæmpende underlag ud. Har også 14 mm gulv ovenpå, og oplever absolut ingen problemer.

Har du brugt plader og rør fra samme producent? Eller kan der måske være brugt et rør, som er 0,5mm for tykt og dermed trykker på pladerne? Kunne forestille mig, at det kunne give bivirkninger i form at lyde, hvis det er tilfældet, og at det derfor måske er værd at overveje at skifte røret.
Rør og fordelingsplader er samme mærke (Wavin). Spånplader er af mærket Novopan. Alle mål skulle passe sammen (til 16mm rør).
Må indrømme at jeg også selv har tænkt om det er fordi at det ikke er samme mærke hele vejen igennem. :-/
Måske er det bare ikke nok bare at bruge gulvpap?

Desuden det kan jeg ikke skifte røret, da det løber under det færdige undergulv. :-/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis