Hjul på ikea ben

Hej.

Jeg vil gerne montere foden til en skrivebordsstol på sådan et ben her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60261626/

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, da der ikke er nogen påmonteringshuller ligesom på benets top. En mulighed er at svejse, men jeg har hverken adgang eller erfaring med sådan et apperatur. Kan man leje sådan et?

Hvad foreslår i at jeg gør?

ps. Jeg er ikke en specielt erfaring handyman, men er meget villig til at lære nye ting.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Tiggerdyret på 14-01-2015 18:36

Hej.

Jeg vil gerne montere foden til en skrivebordsstol på sådan et ben her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60261626/

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, da der ikke er nogen påmonteringshuller ligesom på benets top. En mulighed er at svejse, men jeg har hverken adgang eller erfaring med sådan et apperatur. Kan man leje sådan et?

Hvad foreslår i at jeg gør?

ps. Jeg er ikke en specielt erfaring handyman, men er meget villig til at lære nye ting.

I mine øjne er det ikke en anbefalingsværdig kombination af den simple grund, at stolen er konstrueret til holde til sideværts moment. Det tror jeg ikke bordbenet er i same grad. Forstået på den måde, at skubber du bordbenet sideværts, flytter den nederste ende sig.

 

Men hvorfor vil du have det indstillige bordben, er din stol ikke med indstillelig højde?

 

 

 


fase
Skrevet af Tiggerdyret på 14-01-2015 18:36

Hej.

Jeg vil gerne montere foden til en skrivebordsstol på sådan et ben her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60261626/

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, da der ikke er nogen påmonteringshuller ligesom på benets top. En mulighed er at svejse, men jeg har hverken adgang eller erfaring med sådan et apperatur. Kan man leje sådan et?

Hvad foreslår i at jeg gør?

ps. Jeg er ikke en specielt erfaring handyman, men er meget villig til at lære nye ting.

Det kan du i prinsippet godt. Du skal dog forvente der kommer til at mangle noget forkromning omkring svejsestedet da det skal fjernes for man kan svejse på matrialerne.

Når du er begynder udi svejseriet, vil jeg stærkt anbefale dig og tage stykkerne med ned til en smed og få ham til at udføre operationen, da du nok bør starte udi svejseriet med matrialer af en betydelig tykkelse og ikke det tynde matriale et Ikea ben samt en del af xxx kontorstol er lavet af. Det kan desværre ikke gå andet en galt  for en begynder uden nogen erfarinng. 

Pøj pøj med projektet. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Fabrim: Jeg vil lave et bord, som skal kunne hæves/sænkes til både stå- og siddehøjde. Det skal ikke være særligt stort, derfor kun et ben

Nitter: Har du en idé om hvad en smed vil koste? Pointen med ikea og skrammel er jo at spare pengepungen lidt

Tak for hurtige indput!
Skrevet af Tiggerdyret på 14-01-2015 23:54
Nitter: Har du en idé om hvad en smed vil koste? Pointen med ikea og skrammel er jo at spare pengepungen lidt
 

Tja og E.   Et sted mellem en håndfuld bajere og op til en halv værkstedstimeløn + lidt til svejseværket, måske en hel time hvis man er rigtig grådig.  

Jeg ville dog personligt beholde understellet på stolen og finde en høj taburet som  bord i stedet, da jeg (også) er ræd for din påtænkte opstilling bliver noget vakkelvoren. Men det er mit gæt.

Pøj pøj med den beslutning du tager. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Men det er nu synd at du sådan skal rende rundt og tigge, være skaffedyr 

Det ville selv Peter Plys og Tigerdyret da være kede af

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis