Elstart på Honda sfx

Hej. Har købt mig en Honda Sfx fra 2001 som jeg er ved at klargøre. Mit problem er nu at når jeg vil starte med elstart så klikker relæet men start motoren køre ikke. Hvor sidder den og hvor besværligt er den at komme til. Min batteri er helt nyt og fuldt opladt. Håber meget på at nogle kan hjælpe mig. Evt. med foto. På forhånd tak.

ls
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det det originale batteri du har sat i ?

Måske det så er dit relæ der hænger, så vil det kun klikke det gør det så også hvis der er for lidt spændning på batteriet, så sørg for at lyset er slukket eller sat på det laveste. Jeg ved ikke hvor relæet sidder på din, så du må lytte dig frem til det. Jeg har selv haft sådan en Honda Lead 100 cc. der sad startmotoren nederst på gearhuset.

Hej håndværker. Ja det er et originalt batteri jeg har sat i og relæet sidder lige ved siden af. Skulle mene at når det klikker så fint som det gør må det være startmotoren den er galt med og derfor efterlyser jeg en som ved hvor den sidder og om den er nem at komme til eller jeg skal ha en fag mand til at se på den. Men tak.

ls
Skrevet af Lagerstrøm på 13-01-2015 22:59
Hej. Har købt mig en Honda Sfx fra 2001 som jeg er ved at klargøre. Mit problem er nu at når jeg vil starte med elstart så klikker relæet men start motoren køre ikke. Hvor sidder den og hvor besværligt er den at komme til. Min batteri er helt nyt og fuldt opladt. Håber meget på at nogle kan hjælpe mig. Evt. med foto. På forhånd tak.

Normalt sidder startmotoren i ly af krumtapakslen  (bag ved). Kigger du ind på motoren fra højre side er det den cylinderformede tingest der er boltet bag på skjoldet hvor remmen og variatoren sidder. 

Det er nemt og kontrollere om det er relæet eller starteren ved og måle om der er spænding  ud af relæet når du trykker på startknappen. Er det tilfældet er startmotoren i udu og selvf. omvendt hvis spændingen mangler.

Det er overhovedet ikke unormalt  at starterne ikke holder i mere end to eller tre vintre grundet salt på vejene.

Om du skal søge værksted har jeg svært ved og råde om men kan du lave den simple måling samt skrue starteren af uden og knække boltene kan du godt lave det selv, ellers vil jeg anbefale du betaler dig fra operationen.

PS. Det er ikke umuligt du skal have kickstarteren og skjoldet over rem/variatoren skruet af også.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hold da op. Tak jeg vil da prøve og se på det. 😄

ls
En starter kan hænge, og et let smæk i røven kan til tider få den til at virke i en periode. Men det er ikke en holdbar løsning.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Okay Flemming det vil jeg da lige prøve. Tak.

ls
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis