Lampe med dæmper tænder og slukker så hurtigt igen

Hej

Efter at relæet i vores hus slog fra, har vores spisebordslampe opført sig mærkeligt. Når vi forsøger at tænde den, tænder den kortvarigt (under 1 sek) hvorefter den slukker hurtigt igen.

Lampen er tilsluttet en kontakt med dæmper (sådan en hvor man holder kontakten inde for at justere styrken).

Det ser mest af alt ud som om at der bliver skruet hurtigt op og hurtigt ned igen.

Er der nogen der kan hjælpe?

Hej Efter at relæet i vores hus slog fra, har... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nå, så fik vi løst problemet.

Vores lampe er en 230V lampe med 8 halogenpærer. Lampen er forbundet til en DimLight 300 dæmper på loftet som styres via en trykknap-kontakt på væggen.

Først var min mistanke (efter rådene herindefra) at det var DimLight'en der var gået, men efter at have monteret en ny var problemet der stadig.

Næste mulighed var lampen hvor, hvilket jeg burde have givet mere opmærksomhed fra starten, det kun var de 4 af de 8 pærer der tændte. 

Ja, det er næsten pinligt, men efter at have skiftet de 4 pærer der var sprunget, virker alt som det skal. Problemet skyldtes tilsyneladende at 4 pærer ikke leverer nok belastning til DimLight'en, mens 8 gør.

Igen tak for hjælpen. Det ledte mig på rette spor, selv om løsningen var noget mere simpel end man skulle have troet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis