Hvordan skifter man støddæmper i bagerumsklap

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man får de støddæmpere af der sidder fast på bagklappen. Der sidder en clips men er bange for at ødelægge den og er i tvivl om den skal helt af eller bare løsnes med en skruetrækker.

Nogen der kan vejlede mig så jeg ikke får gjort noget galt?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Clipsen ud med en spidstang, af med kuglen og den nye monteres ved modsat indsats

mvh


 varmetossen

Hej.

Som jeg husker det, er der en pind på tværs man trækker i så clipsen kommer fri. Clipsen er af noget fjederstål, og den går ikke lige til.

mvh


 varmetossen

dvs man bare sætter det ene ben fra spidstangen ind under der hvor en skruetrækker og kan kome ind og så trækker ud. behøves man at tage fjederen helt af?

Hvis der sådan en tynd fjeder, kan den drejes rundt, og der efter skal den trækkes helt ud.

 

http://www.fjedre.dk/online-shop/tr...d-fittings

Den lille fjeder der sidder omkring "halsen" skal drejes  180 grader rundt, og derefter trækkes ind imod gasfjeder. Og så skal skålen kunne presses af kuglen. det lyder som om din er lavet på den måde.

Der er også nogle hvor der er et plasthus, man kan se der er delt, som så skal skubbes fra hinanden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
de ser sådan her ud: http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-985061181&n=-1493213721®nr=FC42147®nrregid=10222252&tid=22955&group=1700&refloc=2

I den ene ende har du plasthus, der sidder en "kile" som skal skubbes til siden. Den anden ende har du fjederen som skal skubbes / drejes rundt om halsen, og så trækkes ind imod selve gasdæmper. Fjeder skal helt ud.
På mit link kan du se fjederen lidt tydeligere, der hvor der står kuglehoved.

Når du har den nye, er det lettere at se.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis