Gear på bukh motor

Hej vi har en fiskerkutter / penalhus med en Bukh diesel 3 G 105 med et hydralisk gear til.

Vores problem er at efter wallis er kommet i vandet skal vi prøve at om den kan sejle, men den vil gerne i bak både 1 og 2 trin uden problemer, men fremad det går meget langsomt hvis den overhovet gider, hvad kan der være galt og er det noget der kan laves?

Svar venligst.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der olie nok på den?
Prøv at måle niveauet med motoren igang.

Med venlig hilsen
ktm

Hvilket fabrikat er gearet ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hej der er ikke nogen steder på gearet hvor der står hvad det heder, men jeg har taget nogen billeder af det som jeg ligger ind i aften, jeg ved kun at det er stort og at det er hydralisk samt at oven på det sider der en oliekøler til gearet. Og så er det rødt ligesom Bukh motoren.

Olietrykket på gearet når den sættes i bak går fra 10 bar til 4.5-5 bar og så pisker vandet helt så det virker, men gør jeg det at sætte i fremad gear kører den langsom hvis den overhovet kører, den kører i gearet fremad bedre når motoren er kold end den har kørt i ½ time.

Svar venligst.

Jeg har fået af vide at det muligvis kan være oliekøleren det kan være galt med, da jeg nu har skiftet olie på gearkassen 4 gange og olien er stadig flødefarvet det vil sige at der er vand i olien efter at gearet har kørt 10 min hver gang.
Jeg har taget billeder af gearet men kan ikke finde ud af at ligge dem på her.
Svar venligst.

Annonce
Jeg er ikke sikker på, det er et hydraulsk gear, men et mekanisk med oliekøler og måske hydraulisk skift af et konusgear, men der er en, som jeg tror kan svare og som måske har dele til det.
Det er smeden i Løkken.
Held med det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis