Samle armeret kabel ( PAPJ )

Hej.

Eksistere der gnaver sikre forgreningsdåser, til brug i stalde lige som der er gnaver sikret kabel ?

Vh Claus

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke hørt ordet gnavesikker i forbindelse med samledåser. Men LK har da bakelit dåser, både en firkantet og den gamle universal dåse. Den sidste findes også i støbejern, Det må da være gnavesikker.
Jeg kan ikke huske hvor det står, men så vidt jeg husker, må man regne med at gnavere ikke kan arbejde på lodrette flader i en vis højde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg hopper på den i bakelit, og sætter et skilt op til gnaverne, at de ikke må arbejde på lodrette flader over 3 meter oppe.
Så må jeg være på den sikre side.
Kan også se at mine gamle j75 armaturer passer på den dåse så perfekt.
Vh Claus

i gamle dage brugte man marinedåser af støbejern, da de blev erstattet af bakelit , så var det dem der blev brugt.

problemet med gnavere er ikke i den synlige installation, men der hvor kablerne ligger skjult,

i mine 45 år  som elektriker har jeg aldrig set gnaverangreb på synlige samlinger,

så du bruger bare en marinedåse af bakelit (plastik)


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg har heller ikke set gnaverangreb på kabler der er synlige på en væg eller under loftet. Det er oftest hvor de går igennem en hulmur, eller lign. Jeg forestiller mig at musene gerne vil lave plads til at komme ud.
Jeg har dog set styreledninger i tavler, ledninger i komfurer, opvaskere o.s.v. angrebet men det er en anden sag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis