Gammel garage til stue.

Hej LDS'ere.

Vi er kommet i plads mangel efter familie forøgelse og derfor går vi med planer om at lægge den gamle murede garage/værksted til huset, den er bare brugt som opbevaring men vi kan lave en fin stue dernede.

Men når nu vi skal til at søge tilladelse til at bruge den som beboelse, skal vi så have lavet tegninger osv over den? Fra en arkitekt. Den er jo allerede en del af huset. Der er allerede plantegning over den.

Den er muret til huset, men vi skal have lavet en fransk dør derud fra et andet værelse.

Den er som sagt opmuret som huset. Med samme tag og det hele. Den er 35m3 og overholder reglerne til naboen osv med over 2.5 meter.

Da jeg selv har istandsat vores hus bliver det også Gør det selv dernede, dog minus el og radiator

Så kan jeg evt. søge nu her, og se om vi får lov også gå og lave det i løbet af året. Eller har i nogle ideer eller råd ang. sådan noget?

Håber det er til at forstå

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Udfordringen er om konstruktioner mv. oveholder gældende bygsningsreglement for beboelse. Der skal laves tegninger samt beskrivelse jf. din kommunes tekniske forvaltning, således der kan udstedet en byggetilladelse.

F.eks loft højden og afstand til skel er overholdt, men er det mere?
Hvad tænker du? Syntes ikke der har været den store hjælp gennem bygge-afdelingen hos kommunen, der fik jeg bare at vide at 1800 kr er hvad de tar for en tilladelse.

Ja der er skam en hel bog som skal overholdes

http://bygningsreglementet.dk/

rekvirer evt. et eksempel på det materiale de kræver, for at kunne udstede en byggetilladelse.

Ja okay, det kan jeg godt se.

Tror måske lige jeg undersøger, hvad det koster at få en ud og undersøge tingene for mig, det er nemmest og sikrest.
Hej.
Det der skal overholdes i forhold til en byggeansøgning for dit vedkommende er:

Selve byggeansøgningen.

Tegninger til den eksisterende bygning samt den nye bygning som skal indeholde.
-Situationsplan med afstand til skel. Nuværende grundareal samt bebyggelses procenten. Og den nye bebyggelses procent
-Plantegning med hobedmål på samt visning af flugtvej/redningsåbning.
-Snit med højde til loft. Beskrivelse af konstruktionens indhold uden mål.
-Facadetegninger med højdemål. Samt mål af rednings åbning

Bygningen skal overholde bygningsreglementet punkt 7.3 tilbygning og ænderet anvendelse.
Så der skal også laves en varmetabs ramme.

Og så har du et myndighedssæt der kan afleveres til kommunen

Ved udførelse skal indvendig beklædning på gulv og loft beklædning udføres som klasse B materiale (klasse 2) for brandkrav. Eller bedre.

Hilsen Martin.
Ja vissindig et eksempel, når jeg kommer hjem. Hvis det er

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Hej.

Du må meget gerne komme et et eksempel.
Det virker faktisk ikke til, at der skal så meget til som jeg lige gik og troede.

Men nu du skriver tegninger til eksisterende og nye bygning? Den er allerede på plantegningen over huset, garagen altså.
Ved ikke om det er det du mener? Eller er det en ny plantegning, med nye og gamle mål? Som ikke bliver lavet om?
Hov. Jeg mente væg og ikke gulv..
Finder lige nogle tegninger så.
Hvis de allerede har plantegning og andet. behøves der kun tegninger for den nye anvendelse. men kan være de vil have det eftersendt.
Det kan godt være målene ikke bliver lavet om. men der skal altid mål på

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis