renovering af gammelt ebersp¨acher fyr

Jeg har et gammelt Ebersp¨acher fyr.

Airtronic 3d.

Har nogen erfaringer med at renovere sådan et?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af sælbyggårn på 12-01-2015 13:02

Jeg har et gammelt Ebersp¨acher fyr.

Airtronic 3d.

Har nogen erfaringer med at renovere sådan et?

Hej

 

der er noget galt med den type du skriver - tvivler på at det findes ???hedder det måske D3L ???  på typeskilt står et nummer med 6 cifre  f.eks 25 2091  prøv at finde det så skal jeg prøve at hjælpe dig !!

 

polobjørn

 

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej
Glem det - det er kun til skrot hvis det fejler noget - kan IKKE betale sig at begynde på at renovere sådan en gammel sag
et nyt fyr har en meget bedre temperatur styring ( trinløst regulering ) og MEGET mindre strømforbrug !!!
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Sådan! Tak for det. Det regnede jeg også med.
Tak for hjælpen.

Hej

De nye typer du skal se på er:

Airtronic D 2  hvis du kan "nøjes" med ca. 2 Kw og ellers er det Airtronic D4 som yder ca. 4 Kw - egentlig lignr de hinanden og dit gamle fyr og selve monterings flancen har nøjagtig samme mål som dit gamle fyr hvilket letter udskiftningen meget

hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce

Hej

Dette har ikke noget med ovenstånde . men har et spørgsmål til polobjørn ! har en mondeo fra 2004. men som andre har jeg problemer med fyret  der er bare en lille tænd/sluk knap inde i bilen . når jeg trykker på den lyser lampen i knappen ov vent starter men ikke fyret hvad kan dette skyldes

vh Jens

Hej
Desværre meget normal fejl på de biler fordi du sikkert kører en hel del småturer hvor fyret så tænder men ikke brænder så længe at det "brænder sig rent" og derfor fejltænder det så nogen gange hvor der ikke opnås en forbrænding og når det sker går fyret på "fejl" og låser sig selv så det ikke kan starte - fyret skal udlæses for fejl type/nummer og derefter afmonteres og repareres ! og genmonteres
Hilsen Polobjørn
Skrevet af J.Jensen på 14-02-2015 17:05

Hej

Dette har ikke noget med ovenstånde . men har et spørgsmål til polobjørn ! har en mondeo fra 2004. men som andre har jeg problemer med fyret  der er bare en lille tænd/sluk knap inde i bilen . når jeg trykker på den lyser lampen i knappen ov vent starter men ikke fyret hvad kan dette skyldes

vh Jens

 

 

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej

jovist men det er ifølge sælger af bilen ( har haft bilen i 3 uger) et fyr der er eftermonteret, kan man så fejlsøge på det .

 

vh jens

Hej

Et eberspächer service værksted burde kunne læse fejl ud på dit fyr og det er det eneste rigtige at gøre fordi at andet er gætteri  !!!

Hilsen polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis