Kobber plade

Jeg søger en meget tynd kobberplade.jJeg har tænkt mig at lave en "lampeskærm" a la PH' koglen,bare i mindre format.Jeg mener ikke jeg overtræder nogle regler,når det bare er en til privat brug,og ikke til videre salg.
Men jeg har svært ved at finde kobber der er tyndt nok til hobby værktøj.Den skal jo heller ikke blive for tung.
Er der nogen der har et tip om hvor sådan noget kan købes (og ca. pris). Helst i nærheden af Holstebro,eller i en net shop.
Mvh Lotte

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du ikke hvilken tykkelse du skal bruge, men skal det være meget tyndt, så prøv at Google på "kobberfolie"

Er en ½mm for tykt ? link

Hvad med 0,4mm ? link

Eller 0,3mm ? link

Bliver det tyndere (0,2mm) taler vi om folie som Jens skriver. link

http://www.ravstedhus.dk/pl/Metaller_Kobber_1988.aspx

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
nå kan se ravstedhus allerede er nævnt :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Tusind tak
Nu har jeg da lidt at gå videre med.

Annonce
Jeg skal lige kigge efter i morgen. Vi har ved et uheld fået en stor rulle folie hjem. Der er nok til 100 års forbrug. Jeg er ikke sikker på tykkelse, eller om det er messing.
Ligeledes har vi en afdeling i Holstebro, så der er da chancer, hvis du kunne specificere det lidt nærmere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej elmand
Det lyder spændende,jeg sidder i øjeblikket langt fra min "plastik" lampe,men håber jeg kan få en til at måle tykkelsen på materialet.
De plader og folie de har på Ravstedhus er meget små,så jeg får for meget spild.Hvis jeg kan bruge det du har i ruller,vil det sikkert være mere økonomisk.Hvad er målene i bredden,og prisen pr.løbende meter?Har du en adresse i Holstebro hvor man kan se på "varen"?
Mvh. Lotte

Jeg har det ikke i Holstebro, Men send mig en PB med mail adresse, og postadresse så får du en prøve, uden beregning. Undskyld jeg glemte det i dag.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis