Haster! Hvilke 6 mm træpiller til Scotte blackstar 1016 pillefyr??

Hej Folkens!

Håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe..

Vi står i den situation at vi fik installeret et nyt Scotte Blackstar pille fyr i Oktober 2014. Vi ahr desværre haft rigtig mange problemer med det... Gearet i sneglen er blevet skiftet 2 gange, da pillerne efter noget tid kører fast og gearet brænder af, så fyret får ikke brændsel og går ud i drift fejl "Alarm, ingen ild, brændsel?".

Vi har det sammenbyggede magasin.

Producentren NBE har været ude at indstille V.10 styringen så den står rigtigt..men dette har imidlertid ikke løst problemet. Ny mener vores firma som har installeret fyret at det kan være træpillerne der volder problemer.. Evt. at de er for hårde..

Så derfor er mit spørgsmål.. Er der nogle som har haft samme problem og/eller kan anbefale nogle 6 mm træpiller??

De piller vi kører med idag er af mærket "German Pillets" 8 mm piller fra XL. Byg.

Mvh. Henriette

Hej Folkens! Håber at der er en venlig sjæl som... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det sjovt du siger det Juel netop pga. alle de problemer som er med sneglen i de sammensatte, har jeg fået afvide at NBE lige har udviklet en snegl som skulle være mere robust.. Den satte mit VVS firma i, i fredags og stod så igen med et koldt hus søndag:/ Så nu må næste skridt være at prøve nogle adnre piller så det kan udlukkes. Ellers ved jeg skisme ikke hvad jeg skal gøre:/
Ok, det må jo så være en ommer fra deres side af.. (Men godt at de da gør noget, synes altid de har god service) Hvis ikke du boede så satans langt væk, kunne det være sjovt at prøve dine piller Find nogle 8mm så, de er ikke lige så hårde, det ville jeg nok gøre i din situation.

Mvh

Morten

Jeg kører med 8 mm fra XL byg.. og har fået afvide at jeg skal prøve at skifte til 6 mm?
Ok, det giver i mine øre ingen mening, de er jo hårdere end 8mm.. Det skal da lige være hvis der er så lidt plads i den snegl, at 6mm har større chance for at smutte igennem. Men igen du kan jo intet tabe. Lad os da endeligt høre resultatet.

Mvh

Morten

Når det er fra 2014 vil jeg formode at det er med reduceret snegl diameter, magen til min. Jeg har kørt 8mm men det er den faktisk ikke beregnet til. Jeg er skiftet over til 6 mm...
Hej Morten mit er også fra 2014 men har ikke hørt noget om af det er beregnet til 6 mm piller . Det er da ikke helt det man kan læsse i beskrivelsen eller det forhandlerne oplyser. ?

Hej.

Sneglen kan godt være fejlkonstrueret. Hvis pillerne kan gå i bekneb, vil motoren formodentlig dø af overanstrengelse. Når det er sket,så tag gearmotoren af og prøv at dreje sneglen med en nøgle/tang for at mærke modstanden. Sneglen skal køre forholdsvis let.

Jeg ved godt den så ikke sidder fast, men der kan måske spændes et eller andet op så den ikke kan bevæge sig ud.

mvh


 varmetossen

Hej igen,

Jeg har nu haft sneglen af og der sad en del piller ovenfor faldhullet. Dvs. under gearet, så de er på en eller anden måde kile sig fast deroppe istedet for at ryge ned i hullet og dermed brænderen. Pillerne sad så godt kilet fast at sneglen ikke kunne kører rundt!

Sneglen er nu tømt og jeg har købt 6 mm piller fra DLG, fyret kører igen og håber det løser problemet!

Spændende


Mvh

Morten

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis