Haster! Hvilke 6 mm træpiller til Scotte blackstar 1016 pillefyr??

Hej Folkens!

Håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe..

Vi står i den situation at vi fik installeret et nyt Scotte Blackstar pille fyr i Oktober 2014. Vi ahr desværre haft rigtig mange problemer med det... Gearet i sneglen er blevet skiftet 2 gange, da pillerne efter noget tid kører fast og gearet brænder af, så fyret får ikke brændsel og går ud i drift fejl "Alarm, ingen ild, brændsel?".

Vi har det sammenbyggede magasin.

Producentren NBE har været ude at indstille V.10 styringen så den står rigtigt..men dette har imidlertid ikke løst problemet. Ny mener vores firma som har installeret fyret at det kan være træpillerne der volder problemer.. Evt. at de er for hårde..

Så derfor er mit spørgsmål.. Er der nogle som har haft samme problem og/eller kan anbefale nogle 6 mm træpiller??

De piller vi kører med idag er af mærket "German Pillets" 8 mm piller fra XL. Byg.

Mvh. Henriette

49 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har det samme fyr, og jeg kører pt. med Varga 8mm træpiller lige pt. men skifter snart over til Vida 8mm. da min leverandør ikke har kunne levere de andre.

8mm har fungeret upåklageligt hos mig.

meld dig evt. ind på http://www.stokerpro.dk/ da der er uhyggeligt meget hjælp og få derinde fra en masse pille "misbrugere" :-)
Okay, tusind tak! Jeg kan dog ikke finde ud af om det er mm der er problemer, altså at vi skal kører med 6 mm i stedet eller det simpelthen er producenten. Iflg. NBE skulle fyret jo kunne kører både med 6 og 8 mm.. Kører du med sammenbygget magasin?
Ved du evt. hvor man kan få fat i et par sække Vida træpiller idag, Aarhus området?
ja kører også med sammenbyget silo kan godt være træpillerne der er for hårde.

formoder af NBE har lavet afvejning blæser indstillinger osv. nu når de har været ude og kigge på det. ?

er det meget smuld osv. i poserne når i fylder piller på ? for dette kan også godt klumpe og stoppe til hvis der er nok af det.

fyret skal kunne kører med både 6 & 8mm. piller, men hvad jeg har lært rundt omkring kører de fleste med 8mm. men det er lidt en smagssag, hvad der fungere helt fantastisk hos mig, kan være noget rigtigt gøjl hos eks. jer. så en komplet drejebog er desværre ikke sådan lige til g finde, så man må læne sig lidt op af andres erfaringer med div. ting.

men vil da klart anbefale 8mm lyse træpiller til fyret (ud fra min egen erfaring) og køb 6-8-10 poser hvad i syntes og afprøv dem inden i bestiller et helt læs hjem.

dog når i skifter piller til enten anden størrelse/fabrikat osv. skal der laves afvejning og påny justeres blæser.


godt nok ved hornsslet han sælger bla. RW træpiller, som man også har hørt en del godt om.

http://www.djursbraendesalg.dk/trapiller

kender dog ikke forhandleren, eller noget kom bare frem efter en google søgning.
Annonce
tak for hjælpen, jeg prøver dem

velbekomme. :-)

men vil stadig anbefale jer og oprette en profil på: http://www.stokerpro.dk/

da det er et rigtigt godt forum, med mange kompetente brugere inden for træpillefyr osv.
Det er hermed gjort og jeg kan se at derfor er mange andre som har problemer med den eksterne snegl på det sammenbyggede magasin.

For hårde træpiller? Alligevel, så skal de satanme være presset hårdt.. Eller er det bare en møg svag snegl de har smidt i de sammensatte?
Helt enig ind på stokerpro.dk og kig, vi er mange entusiaster derinde som har rigtigt rigtigt meget erfaring samlet

Indstilling af et træpille fyr er ikke en engangs forestilling, man tweaker af og til, men det lærer man hurtigt, og der går lidt sport i det

Har I prøvet at give pillerne et skvat rapsolie af og til, det er med til at fjerne smuld, og kan jo hjælpe på de hårde piller.
Jeg har ekstern silo så vi har ikke samme sneglsystem, så lige på det punkt kan jeg ikke komme med erfaringer, men igen stokerpro


Mvh

Morten


helt enig i af pillerne skal være meget hårde, men der er jo ingen der ved hvilke piller trådstarter har kørt med.

lidt sport i indstillinger og tweak er sku pænt sagt, man bliver jo afhængig af det, men jeg har også kun kørt med piler i 3 måneder så er ligeså grøn som træerne inden de bliver fældet og presset til brændsel :-)

har ingen problemer med min sammenbyggede silo/snegl, men som overstående også visser, har jeg kun kørt med 1 type piller indtil videre, og i ikke så lang tid.

kigger da til mit fyr flere gage om dagen, og bliver hver gang beskyldt for af holde øje med om den bedre halvdel har skruet lidt op for radiatoren osv he he :-)
Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis