Dårligt tryk på varmt vand - hvor er min snavssamler?

Hej allesammen!

Min kæreste og jeg købte i 2013 et hus fra 1966, som vi løbende har renoveret. Bl.a. har vi fået to nye badeværelser, og haft vvs'er til at hjælpe med gulvvarme og nye pexrør. Nu her er trykket på det varme vand begyndt at drille. Det er næsten ikke-eksisterende i hele huset, både i bruser og håndvaske.

Jeg har flere gange renset vandhanerne for snavs, og det er ikke det denne gang. Der er da også godt tryk på det kolde.

Jeg har læst mig frem til at jeg skal rense min snavssamler, og troede lige jeg havde fundet svaret. Mit problem er nu, at jeg ikke kan finde den!! Jeg vedlægger billeder af rørføringen i teknik-rummet - er der nogen der kan se noget der kan bruges? Jeg synes jeg kan se en ved returen, men det skal vel være på vand frem, og ikke vand retur, at jeg skal rense? Den på returen er på sidste billede.

De "skrå rør" der er to af på billede ét, det er vel bare følere? De er ikke "lukkede" i enden.

Håber der er nogen der kan hjælpe 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://bit.ly/1tWLOES

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Trykket har intet med frem og retur at gøre AFAIK, her skal du se efter den der hedder kold og varm, kold er ind, varm er ud.
Din veksler kan ikke tage trykket med mindre den er defekt inden i (læses du sender store mængder kold vand til fjern varme værket). Det kan du se på din vandmåler om den tager vand uden der er forbrug. Den kan være tilkalket.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

På det øverste billede har du "de skrå" det ligner snavsesamlere men de har IKKE noget at gøre med din varme vand i vandhaner. Hvis det er det jeg mener, er de snavsesamlere på fjernvarmevandet, og ikke på brugsvand. (måske er det følerlommer fra tidligere installationer)

Det er kun de grå (galvaniserede) rør du behøver at interessere dig for. På billede nr. 2 har du vamtvandsbeholder vvb. til venstre og i midten fordelere til kold (wc - vask - bruser) og varm vand (vask - bruser).

Hvis det kolde virker, er det imellem kold fordeler og dine vandhaner. Det kan være kalk i vvb, tilstoppet hane i sikkerhedsventil (den med blå hætte) eller tilstoppet hane på badevær.

Du kan teste sikkerhedsventil, ved at vrikke den blå hætte af. Inde under sidder et håndtag som kan vippes, så skal den give  meget vand - hold en spand under. Lukkehane i sikk.ventil (uden håndtag) sidder ind imod muren, du bør sikre dig at den er helt åben.

Kan du komme af sted med det, kan en af slangerne på varm vands fordeler skrues af og en anden slange monteres på, hen til spand eller afløb. husk at lukke for vandet indtil selve testen.

 

 

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er du ikke den første der siger PeterR, så jeg har kigget lidt efter over noget tid - der løber ikke noget igennem når vi ikke bruger noget, så det er nok ikke det. Veksleren er ikke mere end 2-3 år gammel, så håber den holder lang tid endnu :-)
Annonce
Tak ev elmand, det prøver jeg!
Det ser også så nyt og fint ud. Jeg ville bare flytte fokus fra fjernvarmen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis