kloak sammenslutning?

HEj LDS folk

hvad skal jeg bruge for at skifte den cement "fitting" der går fra nedløbsrør til kloark. Den er utæt i samlingen og jeg vil gerne skifte den men er itvivl om hvad jeg skal købe.

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mon ikke det er en helt ny tagnedløbsbrønd du skal have fat i, samt en kloakmester?

Det kaldes behørig vedligeholdelse i god tid

Beton fittings, er ved at nå en alder, hvor de falder sammen (45-50-60 år). I vores ejerforening, har vi efterhånden haft utallige skader på tagnedløbsbrønde, som er faldt sammen, hvilket resulterer i vand i kælderen.....
Det kan godt ske den er lidt utæt, men er hovedårsagen ikke at sandfang i bunden er fyldt. Altså at den ikke kan komme af med vandet, så alt vandet løber ud af utæthed. Kunne vandet løbe fra, var det måske kun en ubetydelig del der kom ud af siden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Helt enig med ev elmand, der kan kun komme vand ud af samlingen hvis vandet står deroppe, og så er enten dit sandfang fyldt, eller brønden kan ikke komme af med sit vand! Så at gøre noget ved den samling, vil være ligesom at tisse i bukserne, det varmer kun i kort tid


Mvh

Morten

Annonce

Hej
Så fik jeg ENDELIG tid til at skille det hele af. Heldigvis blev der ikke tale om ny tagnedløbsbrønd eller andet stort arbejde.

Det viste sig at den tidligere ejer har "cementeret" rundt i kanten som kan ses på billede.
 

Han har været klodset og har "dryppet" ned i afløbet, således at der sad store "klatter" der kunne holde på små kviste og blade.
Jeg fjernede alt komposten og kunne med et "jern" banke ”cement klatterne" af, så røret blev fint.

Spørgsmålet er nu skal der en pakning mellem sandfang og Beton Fittingen inden jeg kommer jord over igen.... Eller skal jeg købe en ny mere moderne i plastik i så fald links ?

på forhånd tak

/Martin

 

http://www.altomhus.dk/viden/broendkraver

Normalt tætner man ikke imellem nedløbsrør og tagbrønd. Men der kommer en brøndkrave på, så man undgår at jord og blade kommer ned i brønd den vej. Måske er det lettere at lave i cement, med forsigtighed. Så det er nedløbsrør der skal forlænges og så skal den på det øverste billede ikke bruges. Der skal naturligvis et dæksel på selve brønden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis