Peugeot speedfight 2 har flere fejl

Hej  

Har lidt bøvl med min scooter, som jeg håber på der er nogen der kender til. 

Min el start virker ikke den laver ikke gnist på tændrøret. Start motoren kører og start relæet klikker. Men ingen gnist. Der kommer gnist med kickstarteren. Når den så er i gang er den meget svær og starte igen på kickstarteren hvis den har kørt lidt. Og nu er den os begyndt og sætte ud under kørsel, som om der er klumber i benzinen. Jeg tror den drunkner, har haft kaburatoren af og skilt den ad, automat chokeren virkede til og sætte sig fast så har smurt den godt. Virker fint når man står og trykker på den. Har dog stadig samme problem efterfølgende. Er der nogen der har nogle gode bud på hvad der kan være galt. Er i tvivl om hvornår chokeren skal have spænding for jeg syntes ikke jeg kan måle noget når man prøver og starte den? 

Mvh Mikkel 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Mikkel.

Og velkommen her på LDS.

Jeg tror det er din tændspole der er gået, skift tændspolen og tændkablet.

Tak for dit svar Jørgen. Det kunne være en mulighed men den gnister fint på kickstarteren hver gang. Så hvorfor tror du det kan være tændspolen?

Min tanke er at når du bruger selvstarteren og der ingen gnist er, skyldes det at selvstarteren buger al den strøm batteriet og generatoren kan levere. Når du bruger kick starteren er det kun lige nok til at den kan starte men her henter den nok noget spænding fra batteriet.. Det kan selvfølgelig også være din generator der giver for lidt spændning, men tror det ikke.

Hvis du har et andet batteri, der kan levere den rigtige spænding og i rigelig mængde, så prøv at sætte det på.
Starteren kan æde al spændingen, så der ikke er til tændspolen. Det sker selvsagt ikke med kick-starteren.

Jeg tror du har mere end en fejl, så du skal søge og rette dem enkeltvis.Start med tændingen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce

Hej Chr.

Tak for dit svar. Jeg har bare målt batteriet både før og efter start både på kickstart og el start. Kickstart sker der jo ikke noget ved og det dykker lidt med el start men ikke under 11V og det lader os fint når den er startet. Er helt enig i at jeg os tror der er flere ting. Det med jeg tror den drukner er det værste for så kan jeg ikke køre og regne med den vil køre. Og det blev jo værre efter jeg havde kaburatoren af og kigget i den. Er der nogen der ved hvornår automat chokeren bliver aktiveret for jeg syntes ikke jeg kan måle noget spænding på den?

Mvh Mikkel  

Jørgen prøv og se det her. Det var hvad jeg sendte til chr da han skrev. Tror du så stadig det være batteriet eller strømmen?

Mvh Mikkel

Tak for dit svar. Jeg har bare målt batteriet både før og efter start både på kickstart og el start. Kickstart sker der jo ikke noget ved og det dykker lidt med el start men ikke under 11V og det lader os fint når den er startet. Er helt enig i at jeg os tror der er flere ting. Det med jeg tror den drukner er det værste for så kan jeg ikke køre og regne med den vil køre. Og det blev jo værre efter jeg havde kaburatoren af og kigget i den. Er der nogen der ved hvornår automat chokeren bliver aktiveret for jeg syntes ikke jeg kan måle noget spænding på den?

Hej Mikkel.

Jeg ved faktisk ikke hvordan sådan en automat choker virker, ud over at min der sidder på en 45 model biver ret varm når den er aktiveret. Jeg tror det er en lille elektro magnet, det kunne også være en bimetals fjeder der samler sig når den bliver varm. Men jeg ved at den ikke har godt af olie, da nylon og olie ikke går i spænd, så det kan da tænkes at du har ødelagt din så den står åben hele tiden, det vil så få motoren til til drukne.

Ok Jørgen.

Tak for dit svar. Det kan sagtens tænkes at den er ødelagt nu efter jeg har smurt den og pillet ved den. Jeg må evt prøve og skifte den og arbejde lidt videre på hvad der ellers kan være galt.

Mvh Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis