opbygning super simpelt gulvvarme, vandbåret.

Hej og godt nytår. Jeg har bygget en flexovn der står ude i min solstue og producerer varmt vand til akkutank 400 l.
Fra akkutanken skal vandet ind mit hus. Ialt 50 m2 velisoleret, med gulvvarme under plankegulv (og beton i badeværelset).
Jeg har delt huset i 4 kredse, men vil forsøge at lave en ultra simpel styring: 1 stk termostat, (mekanisk 3 vejsventil, feks Danfoss TVM-H som blandesløjfe, så vandet holdes på ca 35 grader i alle 4 kredse. Badeværelset er teknikrum. Åben ekspansion. 
Har nogen af jer set noget lign? Kan jeg placere cirkulationspumpen lige før fordeler til fremløb, så den suger vandet ind, enten fra akkutank eller returløb? Fordelersæt købt fra vvseksperten nr 046557004
Håber på svar/råd/kommentarer ;-) Hilsen john

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil tro det godt kan køre. Jeg tror du er klar over det, men den TVM-H er jo i sig selv en termostat. Da du ikke har andre pumper i dit system, mener jeg heller ikke du behøver kontraventil i blande/retur røret.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej.

Ku det friste dig med lidt billeder.

mvh

varmetossen

Tak for svar til begge. Hvis du har billeder Klaus, så ku det godt friste mig ;-)

Hej Klaus. Jeg fandt dit projekt, interesant...

Min ligner din lidt, opbygget af stål for det meste, men varmer vand op til min akkutank...

Jeg har ingen tegning, men kan forsøge at kradse noget ned...

Hej.

Glæder mig meget hvis jeg har været med til at få noget i gang.

Mit ligger lidt stille, men det der kører her er vandret forbrænding i keramisk brændkammer for at modvirke at varmen forsvinder i jernet. Man opfatter hurtigt at der er en forskel i forbrændingen,bare i asken. Eller her er der kun lidt støv tilbage efter et par dages forbrænding.

Modsat den mængde aske der bæres væk fra brændefyret.

mvh

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis