Ventileret tag konstruktion

hej med jer,

Jeg har en såkaldt ventileret tag konstruktion, og her når det blæser meget, så kan jeg høre dampspærren knitre/blafre lidt.
Normalt holder man jo vinden væk fra sin isolering, med vindbrædder, pap m.v, men hvordan undgår man at isoleringen i en ventileret tagkonstruktion, gennemblæses? Det er vel det der sker, siden jeg kan høre dampspærren knitre/blafre?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er slet ikke sikkert det er dampspærren. Det er mere almindeligt at det er undertaget, hvis du har undertag af plast - eller andre banevarer.

Er det dampspærre, så bør du have monteret vindtætning ved tagfod. I nye huse bør det være monteret, men i ældre huse kan det godt mangle.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er fast undertag i huset, så det må være dampspærren der snakker. Jeg mener bestemt der er monteret vind spærring helt op til isoleringen. Men i stormvejr, som nu, der tænker jeg at vinden får god fart på henover isoleringen, og måske derfor suger/puster i isoleringen, mere end normalt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er ikke sandsynlig. Du må op på loftet lige nu, med en lygte og lytte og kigge. Der kan jo også ligge et eller ud over evt. overdækket terrasse, det er et gæt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis