bådvarme

Hej, har en Eberspecher 312 luftvarmer i min båd. Den har ikke været startet i 3 år og er derfor ikke tilsluttet og ledningerne er klippet over. Så mit spørgsmål er . Er der nogen der har tegninger over hvordan sådan en skal tilsluttes, incl hvor termostat skal sluttes til henne.


ligner denne bare ingen boks, kun et relæ, men alle ledninger er røde

torbor
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Typebetegnelsen 312 er vist ikke rigtig. Det har i hvert fald ofte været noget med bare et bogstav og et tal.


Finnband

Hej

Den type du opgiver er ikke Eberspaächer - alle deres fyr hedder noget med d1 eller d2 eller 3 eller 4 l for henholdsvis disel og luft eller også er der et typenummer med 6 cifre f.eks 25 1921

prøv og finde et typeskilt eller tag et billede !!!

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Polobjørn mit hedder B til fornavn ( 2 til efternavn ). men er også noget gammelt og sidder i en bil :-)

Hej

Logik igen !!! det er blot en benzin ( B for benzin)  udgave og 2 kilowatt og da der IKKE er noget W bag typen er det et luftfyr  -   skrev det bare ikke da jeg ikke antager at der sidder et benzinfyr i en båd

  !!! Bingoo   mere du vil diskutere   ???

polobjørn 

Skrevet af mellon på 09-01-2015 18:10

Polobjørn mit hedder B til fornavn ( 2 til efternavn ). men er også noget gammelt og sidder i en bil :-)

 

 

 

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"

Nej det tror jeg ikke, men nu så jeg lyset :-) fint der er lidt logik i det.
Så har du sikkert også en ide om de har haft , eller laver fyr til gas ?
Vh

Nå ja der sidder stadig nogle Vira og gamle Volvo i mange både. på benzin.

 

Annonce
Hej igen
NEJ Eberspächer har ALDRIG fremstillet fyr til gas som kunne købes i alm. handel !
Det jeg mente med benzinfyr var at når vi monterer fyr i både er det ALTID diselfyr - hvis der er  benzin motor i båden monterer vi en seperat tank til fyret med 11 ltr. inhold til diselolie - med det forbrug som et 4 Kw. fyr har vil den kunne forsyne et fyr i ca.44 timer ved fuld varme og konstant drift - betydelig længere tid ved alm.drift da fyret jo temperatur reguleres !! samtidig giver det mulighed for at benytte fyringsolie,petroleum m.m. til drift - har faktisk aldrig monteret et benzinfyr i en båd !!
Skrevet af mellon på 09-01-2015 18:49

Nej det tror jeg ikke, men nu så jeg lyset :-) fint der er lidt logik i det.
Så har du sikkert også en ide om de har haft , eller laver fyr til gas ?
Vh

Nå ja der sidder stadig nogle Vira og gamle Volvo i mange både. på benzin.

 

 

 

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"

Hej alle interesserede

Lige til alm. oplysning så er Eberspächer fyr navngivet således af første karakter som normalt er et bogstav    ( B eller D) angiver brændstoftypen  benzin eller disel   !

næste karakter er  et tal som angiver ydelsen (f.eks. 4= 4Kw.)

og så næsten altid et bogstav ( L eller W ) for henholdsvis vand eller luft

der kan så komme flere bogstaver hvis det er special udførelsen af fyrtyper !

Hilsmer Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Takker dejligt at blive klogere :-)
Vh

Hej alle

Det lader til at spørgeren har mistet interessen  !!! 

ærgeligt at nogen stiller et spørgsmål og ikke reagerer når der bliver svaret 

SUK    polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis