Toilet skyller ikke ordentlig ud

Hej

Vi købte vores hus for et år siden, og har ikke haft problemer med VVS på noget tidspunkt.

Nu har et af vores toiletter svært ved at skylle ud, vandet siver langsomt væk fra kummen, og det lugter grimt fra risten ved bruseren.

Jeg har forsøgt at kaste en spand vand ned i toilettet, og det virker nogenlunde, dog fjerner vandet sig ikke hurtigt nok fra kummen, efter at jeg har trukket.

Ved siden af toilettet er der et gråt rør der går ned gennem gulvet. I enden af røret er der noget der ligner en ventil. Hvis jeg tager ventilen af, så der er hul ned i gulvet, så skyller toilettet fint ud. Problemet er bare så at det lugter af kloak, når ventilen ikke er på.

Har i forslag til hvad problemet kan være?

Umiddelbart ser ventilen ikke defekt ud.

Ved nogen hvad sådan en ventil hedder, og hvilken funktion den har ?

Jeg har vedhæftet to billeder af ventilen ved siden af toilettet.

På forhånd tak for hjælpen.

Vh. 

AKL

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Akl.

Kan ikke se dine billeder nogen steder.
Og har lidt svært ved lige og forestille mig hvad det er for en ventil du snakker om.
Men hæfter mig ved at du siger det lugter fra afløbet i brusekabinen. Det tyder jo på at afløbets vandlås trænger til og blive taget op og renset. Ellers burde det ikke lugte derfra.

Hvad LL1 skriver er korrekt. Naar man skyller ud i toilettet og alt vandet forsvinder ned i kloakken, saa skal roeret kunne fyldes op med luft, hvis det ikke kan det saa bliver vandet i roeret holdt tilbage af det vakuum der ellers ville blive i roeret.
Her i Canada, og jeg tror ogsaa i de fleste tilfaelde i Danmark, skal der vaere udluftning paa alle kloakroer, normalt er det lavet med et roer der gaar op igenem taget, deroppe er der ingen der bliver generet af kloaklugten :-) kun hvis det ikke kan lade sig goere at foere saadan et atraeksroer op paa taget, f.eks. hvis det er et nyt toilet der installers efter en renovation, kan man saette en ventil paa, en ventil som lader luft komme ind i roeret men som ikke tillader kloakluften at komme ud.
Da din ventil ikke lader luften komme ind i afloebsroeret skal nok bare renses - eller fornyes.

Naar det lugter grimt fra bruserens afloeb, skyldes det nok at det sug der kommer naar du skyller ud i toilettet, suger alt vandet ud af brusekabinens vandlaas, som saa bliver aaben saa grim lugt fra kloakken kan komme ud den vej.


Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis