Køb af hus med krybekælder

Hej LDS,

 

Vi er ved, at kigge på et ældre hus fra år 1900 med krybekælder.. Efter at have en tur i krybekælderen, hvor der hang vandperler på undersiden af bjælkelaget samt isoleringen er jeg ret skræmt for at købe sådan et hus.. Den nuværende ejer har åbenbart været så smart at lukke for ventilationen i soklen 

 

Derudover var der noget spændende hvidt stads på jorden dernede, men hvad er det (se vedhæftet billede) ??

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligner en form for svamp. Sikkert skimmelsvamp.
Så skal man godt nok få set det hele efter inden man køber! Mon ikke de har lukket for ventilationen for at få varmere gulve og spare på varmen.. ikke så smart.

Men hvis man åbner for ventilationen, burde svampene jo tørre ud og dø igen. For fjerne du fugten, fjerner du deres levegrundlag.

Skulle jeg bo der, ville jeg rive det hele ud og forfra, så kan man også få isoleret ordenligt


Mvh

Morten

Ja, ud med det hele, og få støbt nogle nye gulve, men ordenlig isolering under i stedet for.
lige nøjagtigt Koluda. Det er lige sådan et hus jeg er på udkig efter. Det giver den optimale mulighed for at isolere, lave ny gulvarme, evt højne lofthøjden.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis