Rense alufælge

min gode ven har en Rover fra midt i 90`ne. Den er blevet repareret for rust og er næsten færdig malet. Men hans fælge ser herrens ud. Vi mener bestemt det er alufælge, men de har fået en maling uden på. Det bobler op på store dele af overfladen, og man kan knække nogle flager af med neglene. Nu er dækkene taget af.

hvad kan man gøre inden man maler igen.? Slibe af med vinkelsliber, sandblæse, eller lægge dem i noget bad, som løsner maling. De har haft farve som alu / galvaniseret grå

Og hvad bør man bruge til at male med bagefter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En kraftig stålbørste på vinkel sliberen kan tage det, de kan også sandblæses, men det tager tid. Hvis det er aluminium skal det have aluminiums grunder før maling, ellers vil det blot falde af i store flager igen. Jeg har selv fået renset mit alu forhjul til min MZ det blev godt nok gjort med stål spåner i stedet får sand. Men det var kun fordi at ham der rensede dem kun bruger stålspåner.

Mange tak for tilbagemeldinger. Han har nu lagt dem over til et firma der kan lave dem. JAIO Jydsk aluminium overfladebehandling. De renser maling af og pulverlakerer. Det bliver vist ikke billig, men håber det bliver godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

Som gammel motortosse med engelsk syge et enkelt spørgsmål:

Hvilken Rover er det?

mvh


 varmetossen

Til Klaus: Det skal jeg lige spørge ham om i morgen. Jeg mener det er en Rover 400.
Men er der ikke noget med at Rover blev solgt til BMW i ca, 1989. Men er nu igen selvstændig virksomhed.

Han har tidligere kørt land rover, men da det kom så vidt at han skulle kigge efter bensin hver gang han skiftede olie, opgav han den.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Rør en lind grød op af Wienerkalk og sprit. Poler med blød Skive og pasta på fælgene. De blir som nye

 

Til KLAUS: Undskyld det sene svar, men vi skulle lige nyde en Navy rom opfundet af apoteker A.H.Rise på de vest indiske øer i 1838.

Men til sagen det er en ROVER 820 min kammerat her.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

Nåh ja, man kan jo løbe ind i forhindringer, der så må ryddes af vejen.

Så er den udviklet sammen med Honda som afløser for SD1 og deler platform med Honda Legend.

Men alt det ved din kammerat nok.

Uden tvivl en dejlig bil at køre i.

mvh


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også